Na kanale Electric Vehicle Man na YouTube pojawiło się porównanie Audi e-tron i Jaguara I-Pace. Nagranie ma formę długiej, nieco nudnawej dyskusji, ale z przytoczonymi tam faktami trudno się nie zgodzić. Jaguar regularnie zostaje określony mianem samochodu lepszego, natomiast Audi e-tron – bardzo dobrego Audi. Co przesądza o jego przegranej.

Jaguar I-Pace kontra Audi e-tron? Zwycięzca: I-Pace

W porównaniu uczestniczą Audi e-tron – cena w Polsce od 343 tysięcy złotych, 83,6 kWh pojemności użytecznej baterii (95 kWh całkowitej), 328 kilometrów zasięgu realnego – oraz Jaguar I-Pace – cena w Polsce od 355 tysięcy złotych, 90 kWh pojemności całkowitej baterii, 377 km zasięgu.

Audi należy do segmentu E-SUV, czyli konkuruje z Teslą Model X. Z kolei Jaguar I-Pace to segment D-SUV, a więc bezpośrednią walkę nawiąże z Teslą Model 3 i Teslą Model Y. Przekłada się to na oceny w kategorii Praktyczności.

> Koniec darmowego ładowania na Superchargerach dla używanych Tesli kupionych od producenta

Praktyczność. Audi e-tron wygrywa z I-Pace większym bagażnikiem i większą ilością miejsca w tyłu. Jaguar I-Pace też ma całkiem sporo miejsca, ale nie jest go aż tyle, jak w Audi.

Komfort. W przypadku kierowcy wyższy poziom komfortu i dostępności do przycisków ma oferować Jaguar I-Pace. W pozostałej części kabiny lepiej wypada e-tron ze względu na ilość miejsca, ale to kierowca musi być zadowolony z samochodu.

Wnętrze Jaguara I-Pace (c) Doug DeMuro / YouTube

Jakość wykonania. Pod względem jakości wykonania początkowo lepsze okazało się Audi e-tron, jednak recenzenci znaleźli w nim jakieś drobnostki, które dosłownie zniszczyły doskonałe pierwsze wrażenie. Dlatego ponownie zwyciężył Jaguar.

Frajda z jazdy. Ponowne zwycięstwo Jaguara I-Pace za lepsze przyspieszenie, poczucie większego usportowienia oraz doskonalszego trzymania się nawierzchni w ostrych zakrętach. Na krętej drodze kierowca e-trona ma się suwać po siedzeniu.

Zasięg. W realnym zasięgu ponownie wygrał Jaguar I-Pace, który pozwala na przejechanie większego dystansu mimo mniejszej baterii.

> Tesla Model Y i wielka maszyna odlewnicza. 70 części nadwozia zredukowane do 1 (jednej!)

Wygląd. Audi dostało się za to, o czym mówi wielu kierowców: e-tron wygląda jak każde inne Audi produkowane od 10 lat. Nie prezentuje się źle, lecz pospolicie, jak typowe Audi. Natomiast w I-Pace ma być jakiś pazur, który sprawia, że auto wygląda lepiej. Inna sprawa, że nasi Czytelnicy uważają, że samochód nadal jest zbyt „mało elektryczny”.

Po podsumowaniu wartości – w Wielkiej Brytanii Jaguar I-Pace jest tańszy od e-trona – recenzenci doszli do wniosku, że Jaguar I-Pace jest w praktycznie każdej kategorii lepszym wyborem.

Redakcja www.elektrowoz.pl ma nieco inne zdanie: choć obydwa samochody wydają nam się niezwykle atrakcyjne i spełniłyby nasze potrzeby, to uważamy, że ich stosunek możliwości do ceny jest bardzo zły. Gdyby stać nas było na Jaguara I-Pace lub Audi e-tron, kupilibyśmy… Teslę Model 3 Long Range AWD:

> Jaki samochód elektryczny kupić? Samochody elektryczne 2019 – wybór redakcji www.elektrowoz.pl

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]