Jako że na rynku jest duży niedobór nowych aut elektrycznych a dealerzy potrafią powiedzieć, że „nie mogą obiecać, że samochód przyjedzie za 9 miesięcy”, postanowiliśmy przejrzeć elektryki, które są dostępne od ręki i mają gwarancję. Większość z nich to egzemplarze podemonstracyjne, z przebiegiem powyżej 50 kilometrów, czyli takie, których nie kupimy z dopłatą. Ale jest też garstka egzemplarzy nowych.

Auta elektryczne dostępne od ręki

BMW: używane i nowe, głównie i3, trochę iX, jedno iX3

Na stronie BMW Używane jest aż 27 wyników, ale część z nich to BMW iX bez zdjęć, czyli takie, które nie dają pewności, że są już w salonie. Całkiem sporo jest używanych BMW i3, które startują od 109 900 złotych (Poznań) dla przedostatniej wersji z baterią 33 (~29) kWh / 94 Ah z przebiegiem 16 500 kilometrów. Dużo jest też BMW iX, trafiło się nawet jedno BMW iX3 (Katowice, od 303 700 złotych), na próżno natomiast będziemy szukać BMW i4. Te modele jako nowe ledwie zaczęły trafiać do dealerów.

Więcej TUTAJ.

Kia: używane e-Soule, nowe e-Soule, EV6, jedna e-Niro

W Kii możemy zapomnieć o zakupie używanej powszechnie chwalonej e-Niro. Zostaje nam tylko Kia e-Soul, auto pogranicza segmentów B i B-SUV. To dość nietypowo wyglądający elektryk z silnikiem o mocy 150 kW/204 KM, który jednak przypadł nam do gustu za sprawą całkiem przestronnego wnętrza, dużej baterii (64 kWh) i sensownego stosunku możliwości do ceny. Choć w normalnej konfiguracji pojemność bagażnika jest niewielka, warto pamiętać, że pod jego podłogą mamy jeszcze dodatkowe 80-100 litrów (wartość szacunkowa). W dodatku wariant z większą baterią daje możliwość instalacji haka holowniczego/na rowery (patrz: forum Kia e-Soul).

Samochody na stronie Kia Używane dostępne są w Łaziskach Górnych, Olsztynie, Opolu Długołęce. Kosztują od 149 500 do 188 3 99 złotych. Naszym zdaniem najbardziej sensowny jest wariant z Szic Opole, szkoda tylko, że mimo 5 000 kilometrów przebiegu kosztuje tyle, za ile do niedawna można było kupić Kię e-Niro. Wszystkie egzemplarze można znaleźć TUTAJ.

Jeśli zdecydujemy się na samochód nowy, też mamy do wyboru e-Soule. e-Niro i EV6 co prawda są na stronie, ale czekają na leasing dla firm. Auta są (nie)dostępne TUTAJ.

Opel: używane, Ampera-e plus Corsa-e i Mokka-e

Opel dość niedawno chwalił się, że w salonach dostępne są egzemplarze Mokki-e. Jednak na stronie Opel Gwarantowane Samochody Używane znajdziemy tylko jedno auto i jest nim… Opel Ampera-e, hatchback segmentu B, który znajduje się w Gdańsku. Auto ma 23 304 kilometry przebiegu i zostało wyprodukowane w 2019 roku. Jak na pojemność baterii wynoszącą 62 (58) kWh, cena ustalona na poziomie 149 900 złotych nie wydaje się szczególnie atrakcyjna. Szczególnie w porównaniu z wymienioną powyżej Kią e-Soul. Więcej TUTAJ.

Akurat zakupu tego egzemplarza nie polecamy, chyba że salon wyda nam dokument potwierdzający udział w akcji serwisowej dotyczącej baterii. Warto też pamiętać, że Ampera-e została już wycofana z Europy, więc po zakończeniu gwarancji będziemy musieli sprowadzać części z Europy Zachodniej lub Norwegii.

Na stronach Otomoto Opel Corsa-e i Mokka-e w wersjach podemonstracyjnych faktycznie występują. Są to auta odpowiednio segmentu B i B-SUV, obydwa wyposażone w baterię o pojemności 50 (45) kWh i silnik o mocy 100 kW/136 KM napędzający przednie koła. Opel Corsa-e podobał nam się za kształty, nie przypadły nam do gustu jego surowe liczniki i niska pozycja za kierownicą. W Mokce-e z kolei czuliśmy, że maska idzie trochę za wysoko – choć samochód na pewno przyciągał wzrok na ulicy.

W tej chwili auta dostępne są w Chorzowie (nowy), Lublinie, Zielonej Górze, Gdańsku, Warszawie (nowe i używany), Płocku (nowy), Rybniku, Swarzędzu, Bydgoszczy, Poznaniu, Tarnowie, Białymstoku, Lesznie.

Peugeot: używane, e-208 i e-2008

Na stronach Peugeot Używany Gwarantowany / Spoticar dostępne są cztery auta elektryczne, w tym trzy typowe modele osobowe: 2x Peugeot e-208 i 1x Peugeot e-2008. Żaden z nich nie kwalifikuje się dopłaty, wszystkie mają silnik o mocy 100 kW/136 KM i baterię o pojemności 50 (45) kWh. Ceny lokują się w przedziale od 113 800 do 159 999 złotych – ta pierwsza wydaje się znośna, choć oczywiście może się okazać, że nowy plus dopłata wyjdzie taniej. Ale dopiero wtedy, gdy samochód do nas dojedzie.

Auta stoją w Warszawie (e-208) i Wrocławiu (e-2008). Więcej TUTAJ.

Mercedes: używane, Smart EQ, Mercedes EQC i EQV

W witrynie Mercedes Używane objawił się jeden Smart EQ ForFour w cenie 79 900 złotych, kilka Mercedesów EQC od 329 900 złotych oraz kilka Mercedesów EQV, które są poza naszym kręgiem zainteresowań. I Smart, i Mercedesy EQC były autami z przebiegiem, wszystkie zostały wyprodukowane w roku 2020. Smart to maluch do miasta (segment A) z baterią o pojemności niecałych 17 kWh, z kolei EQC to ultrawygodny SUV (D-SUV) z akumulatorami mieszczącymi ~88 (80) kWh.

Wszystkie samochody znajdują się TUTAJ.

Hyundai: używane i nowe? Kona Electric, Ioniq 5

Całkiem dużą listę dostępnych od ręki aut znaleźliśmy na stronie Hyundai Dostępne Od Ręki. Witryna nie pozwala na wyszukiwanie dowolnego modelu, byle tylko miał napęd elektryczny, możemy natomiast przejrzeć wyniki dla Kony Electric (10 egzemplarzy) i Ioniqa 5 (2 egzemplarze).  Wygląda na to, że wszystkie samochody są nowe, dlatego ceny nas lekko poraziły: 188 500 złotych dla Kony Electric 39 kWh, od 206 500 złotych dla wariantu 64 kWh.

Niestety, w ofertach brakuje jednej kluczowej informacji: czy patrzymy na auta, które kiedyś tam przyjadą do salonów, czy może na samochody, które są już dostępne. Stawiamy na to pierwsze, ponieważ oferta na Otomoto jest zupełnie inna: są tam nowe egzemplarze Ioniqa 5 w Długołęce, Warszawie, Gdańsku. Dlatego zamiast na Hyundai Dostępne Od Ręki polecamy raczej przeglądanie Otomoto TUTAJ.

Nissan: używane Leafy (250 i 259 km przebiegu)

Na stronie Nissana znajdziemy dwa Leafy (segment C), obydwa z baterią o pojemności 40 (~37) kWh. To całkiem przestronne auta, wielu naszych Czytelników podróżuje nimi na spore odległości, ale przed ich zakupem warto pamiętać, że w dłuższej trasie ich baterie mocno się nagrzewają (lato!), co istotnie wydłuża postoje na ładowarce. Samochody znajdują się TUTAJ.

Fiat: nowe, same 500

Chyba największy tłok jest na stronie Fiata, co nie najlepiej świadczy o stosunku możliwości do ceny nowego Fiata 500 (segment A). Wyszukiwarka zwraca aż 27 wyników, najtańszy egzemplarz znajduje się w Tychach, kosztuje 139 600 złotych, ale sprzedawcy kuszą nas wartością 102 900 złotych, w której uwzględniono dopłatę, o czym informuje domyślnie ukryty opis. Zaledwie rok temu, gdy model wchodził na rynek, ten wariant startował od 126 900 złotych bez dopłat.

Przy elektrycznym Fiacie 500 trzeba pamiętać, że jest to raczej ciasne auto dwuosobowe oraz że na rynku są obecne dwie istotnie się różniące od siebie wersje. Jedna ma baterię o pojemności 23,8 (21,3) kWh, druga oferuje nam pojemność o 75 procent większą, bo wynoszącą aż 42 (37,3) kWh. Wariant z mniejszą baterią ma silnik o mocy 70 kW/95 KM, edycja z większymi akumulatorami – 87 kW/118 KM. Szczegółowe dane techniczne nowego Fiata 500e TUTAJ.

Oferty z samochodami TUTAJ.

Honda: nowe i używane

Na stronie Hondy znaleźliśmy 5 egzemplarzy Hondy e, cztery nowe i jeden z przebiegiem 1 500 kilometrów. Najtańszy, ten używany, kosztuje 146 200 złotych i dealer (Katowice) z miejsca oferuje nam 27 000 rabatu. To rozsądne, bo jeśli mamy trójkę lub więcej dzieci – a więc rodzinę, która w tym samochodzie się nie zmieści 🙂 – możemy kupić inny nowy egzemplarz za 171 300 – 27 000 = 144 300 złotych.

Honda e to auto miejskie (segment A) z baterią o pojemności 35,5 (~32) kWh. Idealnie sprawdzi się w jazdach po mieście i okolicach, od biedy może być wykorzystywana do dłuższych wyjazdów, ale pod warunkiem, że wyruszą nią maksymalne cztery osoby. Samochody można znaleźć TUTAJ.

Inne marki

Samochodów elektrycznych dostępnych od ręki nie znaleźliśmy na stronach Citroena, Forda, Volkswagena, Toyoty (trzy auta innych marek), Lexusa (jeden Nissan Leaf), ale te braki mogą być złudne. Właściwie wszystkie marki oprócz Tesli wyraźnie unikają własnych mechanizmów prezentowania ofert i zamieszczają ogłoszenia na Otomoto, bo na przykład Volkswageny ID.3 i ID.4, zarówno nowe, jak też używane, w niektórych placówkach są dostępne. Radzimy jednak podchodzić do takich ofert z dystansem, bo musi istnieć powód, dla którego auto nie pojawiło się na oficjalnej stronie producenta.

Strona Renault Używane (uzywane.renault.pl, uzywane.renault.pl/korzysci) generowała błąd 500, co nas zmartwiło, bo spodziewaliśmy się kilku egzemplarzy Renault Zoe od ręki:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: tak jak wspomnieliśmy w treści, nie przeglądaliśmy oferty na Otomoto. Założyliśmy, że na stronach producenta/dystrybutora otrzymamy samochód nowy, z gwarancją, pewny. Na Otomoto może być różnie – musi przecież istnieć jakaś przyczyna, dla której salony nie chcą reklamować się z użyciem oficjalnych mechanizmów dystrybutora.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]