Niemiecki portal motoryzacyjny Auto Bild postanowił przetestować realne zasięgi samochodów elektrycznych na jednym ładowaniu. Zestawienie wygrał Opel Ampera E, drugi był Renault Zoe, trzeci – VW e-Golf. Samochody Tesla i BMW zostały pominięte.
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych według Auto Bild
Spis treści
Procedura testowa zakładała przejechanie 43 kilometrów autostradą z maksymalną szybkością 130 kilometrów na godzinę (niekiedy wolniej), następnie 18-kilometrowy przejazd przez miasto i 82-kilometrowy przejazd drogą poza miastem. Łączna długość odcinka testowego to więc 143 kilometry.
> TEST Renault Symbioz na niemieckiej autostradzie to nie przypadek. Premiera rynkowa w 2019 roku!
Temperatura na zewnątrz wynosiła 5 stopni Celsjusza, klimatyzacja była ustawiona na 21 stopni Celsjusza. Jeśli samochód miał podgrzewanie foteli, było ono aktywne przez 20 minut na pierwszym poziomie. Wszystkie auta jeździły w trybie Normalnym (nie Eko / Oszczędnym).
Oto spis aut wraz z odległością, którą udało się przejechać na jednym ładowaniu:
- Opel Ampera E (bateria: 60 kWh) – 273 kilometry.
- Renault Zoe (bateria: 41 kWh) – 244 kilometry,
- VW e-Golf (bateria: 35,8 kWh) – 208 kilometrów,
- Hyundai Ioniq Electric (bateria 28 kWh) – 192 kilometry,
- Kia Soul EV (bateria: 30 kWh) – 167 kilometrów
- Nissan e-NV200 Evalia (bateria 24 kWh) – 101 kilometrów
- Smart ForTwo Electric Drive (17,6 kWh) – 84 kilometry
- VW e-Up (bateria 18,7 kWh) – 79 kilometrów
Co ciekawe, na początkowym, szybkim odcinku elektryczny VW e-Up potrzebował aż 40,3 kilowatogodziny energii na 100 kilometrów. To oznacza, że przy jeździe autostradowej, samochód nie przejechałby na baterii nawet 50 kilometrów.
Liderem niskiego zużycia energii w zestawieniu był Hyundai Ioniq Electric, który potrzebował 14,6 kWh na 100 kilometrów.
Zasięgi samochodów elektrycznych Auto Bild vs EPA
Oto porównanie zasięgów zmierzonych przez Auto Bild i oficjalnych zasięgów EPA tych samych samochodów z paroma wyjątkami: zamiast Opla Ampera E jego brat bliźniak – Chevrolet Bolt, Renault Zoe oszacowany (niedostępny w Stanach Zjednoczonych), Nissan e-NV200 Evalia wyrzucony (niedostępny w Stanach Zjednoczonych):
Zaskakująca różnica jest przy Oplu Ampera E (jak gdyby ktoś z EPA odczytał zasięg w milach i zapomniał przeliczyć je na kilometry) oraz przy VW e-Up. Dość dziwnie wyglądają też wyniki Kia Soul EV i VW e-Golfa, które jako jedyne wypadają lepiej niż w EPA.
Wiarygodność testu należy ocenić samodzielnie.
Warto obejrzeć: Das Reichweiten-Märchen
|REKLAMA|
|/REKLAMA|