Niemiecki portal motoryzacyjny Auto Bild postanowił przetestować realne zasięgi samochodów elektrycznych na jednym ładowaniu. Zestawienie wygrał Opel Ampera E, drugi był Renault Zoe, trzeci – VW e-Golf. Samochody Tesla i BMW zostały pominięte.

Ranking zasięgu samochodów elektrycznych według Auto Bild

Procedura testowa zakładała przejechanie 43 kilometrów autostradą z maksymalną szybkością 130 kilometrów na godzinę (niekiedy wolniej), następnie 18-kilometrowy przejazd przez miasto i 82-kilometrowy przejazd drogą poza miastem. Łączna długość odcinka testowego to więc 143 kilometry.

> TEST Renault Symbioz na niemieckiej autostradzie to nie przypadek. Premiera rynkowa w 2019 roku!

Temperatura na zewnątrz wynosiła 5 stopni Celsjusza, klimatyzacja była ustawiona na 21 stopni Celsjusza. Jeśli samochód miał podgrzewanie foteli, było ono aktywne przez 20 minut na pierwszym poziomie. Wszystkie auta jeździły w trybie Normalnym (nie Eko / Oszczędnym).

Oto spis aut wraz z odległością, którą udało się przejechać na jednym ładowaniu:

  1. Opel Ampera E (bateria: 60 kWh) – 273 kilometry.
  2. Renault Zoe (bateria: 41 kWh) – 244 kilometry,
  3. VW e-Golf (bateria: 35,8 kWh) – 208 kilometrów,
  4. Hyundai Ioniq Electric (bateria 28 kWh) – 192 kilometry,
  5. Kia Soul EV (bateria: 30 kWh) – 167 kilometrów
  6. Nissan e-NV200 Evalia (bateria 24 kWh) – 101 kilometrów
  7. Smart ForTwo Electric Drive (17,6 kWh) – 84 kilometry
  8. VW e-Up (bateria 18,7 kWh) – 79 kilometrów

Co ciekawe, na początkowym, szybkim odcinku elektryczny VW e-Up potrzebował aż 40,3 kilowatogodziny energii na 100 kilometrów. To oznacza, że przy jeździe autostradowej, samochód nie przejechałby na baterii nawet 50 kilometrów.

Liderem niskiego zużycia energii w zestawieniu był Hyundai Ioniq Electric, który potrzebował 14,6 kWh na 100 kilometrów.

Zasięgi samochodów elektrycznych Auto Bild vs EPA

Oto porównanie zasięgów zmierzonych przez Auto Bild i oficjalnych zasięgów EPA tych samych samochodów z paroma wyjątkami: zamiast Opla Ampera E jego brat bliźniak – Chevrolet Bolt, Renault Zoe oszacowany (niedostępny w Stanach Zjednoczonych), Nissan e-NV200 Evalia wyrzucony (niedostępny w Stanach Zjednoczonych):

Zaskakująca różnica jest przy Oplu Ampera E (jak gdyby ktoś z EPA odczytał zasięg w milach i zapomniał przeliczyć je na kilometry) oraz przy VW e-Up. Dość dziwnie wyglądają też wyniki Kia Soul EV i VW e-Golfa, które jako jedyne wypadają lepiej niż w EPA.

Wiarygodność testu należy ocenić samodzielnie.

Warto obejrzeć: Das Reichweiten-Märchen

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Po jakim czasie trzeba wymienić baterie w elektryku? Zalajkuj i SPRAWDŹ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]