Kilka tygodni temu zamieszczaliśmy na Facebooku zdjęcie prototypowego Renault Symbioz na niemieckiej autostradzie. Okazuje się, że firma rozpoczęła drogowe testy samochodu.

Renault Symbioz: dane techniczne, czyli co wiemy

Renault Symbioz wyposażony jest w dwa silniki elektryczne przy tylnych kołach. Maksymalna moc obu silników wynosi 670 koni mechanicznych (KM), moment obrotowy – 660 niutonometrów (Nm). Mimo tej gigantycznej mocy przyspieszenie Renault Symbioz nie zapiera tchu w piersiach: do 100 kilometrów na godzinę (km/h) samochód rozpędza się w 6 sekund.

> BMW: Nasze baterie wytrzymają tyle, ile samochód. Najwyżej 20-30 procent spadku pojemności po 15 latach

Dlaczego tak wolno? Za wszystko odpowiada prawdopodobnie spora bateria Symbioza. W testowym prototypie ma ona 72 kilowatogodziny (kWh) pojemności, ale docelowo powinna pomieścić do 100 kilowatogodzin energii. Na schemacie jest to płaski element w podłodze:

Częściowo autonomiczny w 2019, autonomiczny – w 2022 roku

Najciekawsze jest jednak to, że auto ma być wyposażone w system autonomicznej jazdy 4. poziomu, co oznacza, że kierowca będzie potrzebny tylko w wyjątkowo trudnych sytuacjach. Człowiek będzie mógł zatem oderwać oczy od drogi i zająć się swoimi sprawami.

> Ukraina ZNOSI akcyzę i VAT (!) na samochody elektryczne

Pierwsza wersja samochodu z autonomiczną jazdą 2. poziomu – a więc utrzymująca pas ruchu i odległość, ale to wszystko – pojawi się w sprzedaży w 2019 roku. Samochody obsługujące 4. poziom autonomiczności mają pojawić się na rynku w 2022 roku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Renault Symbioz na żywo – zalajkuj i ZOBACZ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.5]