Na Twitterze pojawiło się pytanie o najważniejszą funkcję Tesli, która upraszcza życie, a która nie jest zbyt szeroko omawiana.
Najważniejsze i najciekawsze funkcje Tesli
Jedną z najczęściej wymienianych funkcji była możliwość jazdy tuż po wejściu do kabiny, bez dodatkowych kombinacji. Nie trzeba włączać samochodu, czekać na jego start, wystarczy przełączyć tryb (P -> D) i już można jechać. Gdyby przyrównać samochody do smartfonów, Tesla byłaby telefonem uśpionym, który jest gotowy do akcji tuż po wciśnięciu włącznika [ekranu], a inne komórki urządzeniami wyłączonymi, które muszą uruchomić system operacyjny.
Kolejną wymienianą zaletą Tesli była rezygnacja z kluczyka i możliwość otwierania/zamykania samochodu z wykorzystaniem smartfonu. Istotne okazało się również bezkluczykowe otwieranie auta, czyli odblokowywanie rygli po wykryciu właściciela (telefonu) w okolicy (źródło).
Użytkownicy Twittera chwalili również:
- funkcje bazujące na lokalizacji, w tym składanie lusterek i zawieszenie pneumatyczne zmieniające wysokość i twardość w zależności od współrzędnych geograficznych (tylko Model S i Model X),
- zabezpieczenie kabiny przed przegrzaniem,
- wbudowane liczne kamery nagrywające całe otoczenie,
- możliwość otwierania klapki portu ładowania z wykorzystaniem przycisku na wtyczce kabla ładowarki,
- niskie koszty jazdy,
- funkcję zaciągnięcia hamulca postojowego („hold”) przez pogłębienie wciśnięcia pedału hamulca:
> Jak włączyć automatyczny hamulec postojowy w Tesli [ODPOWIADAMY]
Internautom spodobała się również możliwość przesłania wybranej lokalizacji GPS bezpośrednio do samochodu, by nie musieć je ponownie konfigurować w nawigacji oraz hamowanie rekuperacyjne – choć ta ostatnia opcja dotyczy właściwie wszystkich samochodów z silnikami elektrycznymi. W Modelu X podobało im się automatyczne otwieranie i zamykanie drzwi.
Wśród istotnych cech Tesli wymieniano wreszcie dostarczane wraz z samochodem oprogramowanie i Autopilota oraz społeczność właścicieli, która chętnie dzieli się wiedzą i pozytywnymi doświadczeniami z autami.
A co z wadami? Pojawiło się ich co najmniej kilka, ale najlepsza była ta, która mówiła o konieczności zdejmowania nogi z pedału przyspieszenia, gdy jadący przed nami samochód spalinowy zmienia biegi…
> Odchudzone elektryczne Porsche. Debiutuje Porsche Taycan 4s, cena od 105 607 euro (~451 tys. zł)
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: