Mahindra to znany indyjski producent riksz i samochodów. Firma właśnie zaprezentowała uniwersalną platformę do budowy samochodów elektrycznych o nazwie MESMA. Przy współczesnych gęstościach energii w ogniwach zmieści się w niej bateria o pojemności 34 kilowatogodzin (kWh).
Mahindra MESMA – platforma do budowy samochodów elektrycznych
Spis treści
Europejscy producenci zostają coraz bardziej w tyle. Mahindra – jedna z największych firm motoryzacyjnych w Indiach – zaprezentowała właśnie platformę MESMA, na bazie której będą powstawać samochody elektryczne. Pierwszy z nich ma zadebiutować w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, czyli najpóźniej w 2019 roku!
> Mahindra e-Verito [WIDEO], czyli elektryczna Dacia Logan oficjalnie zadebiutowała w Indiach
MESMA w standardowej wersji umożliwia zamontowanie baterii o pojemności do 34 kWh. Jednak platforma jest dość elastyczna i pozwala na zwiększenie rozstawu osi o 30 centymetrów – a to daje miejsce na kolejne 20 kWh baterii. Pojemność 54 kWh jest już w zupełności wystarczająca do samochodów od segmentu A (wielkość Smarta) do D (wielkość Audi A4/Tesla Model 3).
Mahindra nie kończy jednak prac badawczych. Firma już teraz deklaruje intensywny rozwój MESMA-2, czyli nowocześniejszego wariantu platformy, który może zostać wykorzystany do produkcji SUV-ów. W drugiej wersji możliwe ma być zamontowanie albo dwóch silników, po jednym na każdą z osi, albo wręcz czterech silników – po jednym na koło!
Mahindra spodziewa się też, że do 2025 roku w samochodach będą stosowane baterie litowo-jonowe, później – litowo-jonowe ze stałym elektrolitem, a od 2030 roku – litowo-powietrzne.
> Jaki jest zasięg Nissana Leafa (2018) zimą, na mrozie? [WIDEO]
Warto poczytać: Mahindra reveals new EV platform
Na ilustracji: Mahindra MESMA (c) Autocar India
|REKLAMA|
|/REKLAMA|