Kolejne firmy intensywnie pracują nad bateriami ze stałym elektrolitem (ang. solid-state). Do tej grupy, obok BMW i Volkswagena, oficjalnie dołącza też Honda. Baterie ze stałym elektrolitem zapewniają bowiem znacznie wyższą gęstość upakowania energii niż współczesne rozwiązania.

Honda z bateriami solid-state

Według informacji podawanych przez Reutersa, Honda rozważa wejście na rynek baterii i produkcję ogniw ze stałym elektrolitem. Firma już teraz prowadzi research w tej dziedzinie, choć nie wiadomo, czy jest to research na poziomie naukowym (własne ogniwa), czy rynkowym (przegląd producentów).

Co jednak ważne: Honda zastrzega się, że nie ma zamiaru produkować baterii z żadnym innym producentem samochodów – odpada więc alians z Toyotą, o którym czasem szeptano. Toyota tymczasem twardo deklaruje, że baterie tego typu chce je wprowadzić na rynek już w 2020 roku.

> Już wkrótce elektryczne BMW będą miały baterie ze stałym elektrolitem

Również Nissan ma pracować nad ogniwami ze stałym elektrolitem, co oznacza, że w ciągu najbliższych trzech-pięciu lat pojawią się na rynku samochody elektryczne o znacznie większych zasięgach i pojemnościach baterii.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ustawa o elektromobilności na posiedzeniu rządu jeszcze w 2017 roku!

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.2]