BMW zawiązało współpracę z firmą Solid Power, która opracowuje nowe technologie produkcji ogniw elektrycznych. Dzięki temu jedna z następnych generacji BMW może zostać wyposażona w baterie ze stałym elektrolitem (ang. solid-state).

Dlaczego baterie ze stałym elektrolitem są lepsze?

Na razie nie istnieją ogniwa ze stałym elektrolitem, które nadawałyby się do komercyjnego wykorzystywania. Jednak prace nad nimi trwają, ponieważ stały elektrolit zapewnia znacznie wyższą gęstość upakowania energii w ogniwie (powyżej 1-1,2 kWh na 1 kilogram ogniwa), co pozwoli na obniżenie masy baterii przy tym samym zasięgu – albo znacząco lepszym zasięgu przy utrzymaniu obecnej masy.

Stałe elektrolity znacząco hamują też wzrost dendrytów (patrz: BATERIE: Zmiana składu elektrolitu może „zwiększyć zasięg trzykrotnie”), które prowadzą do wewnętrznych spięć i ostatecznie ogniwa, co stopniowo zmniejsza pojemność starzejącej się baterii.

Ostatnią zaletą ogniw za stałymi elektrolitami – nad którymi Solid Power pracuje od 2012 roku – jest wysokim poziom bezpieczeństwa. Ciekłe elektrolity mają skłonność do wrzenia, podczas gdy stałe najczęściej są niepalne.

> Porsche Panamera e-Hybrid sprzedaje się ZA DOBRZE. Dostawcy baterii NIE NADĄŻAJĄ z produkcją

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne w Norwegii? Spalinowe przestają się liczyć!

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]