W styczniu holenderski rynek samochodów elektrycznych i hybryd plug-in lekko zwolnił, ale w lutym 2020 nadrobił wszelkie zaległości. Urósł o 51 procent w stosunku do lutego 2019 i osiągnął 12 procent całego rynku samochodów. Ósmym najchętniej kupowanym modelem w ogóle – wliczając auta spalinowe – okazał się Opel Ampera-e.
Opel Ampera-e ze świetnym wynikiem tuż przed wycofaniem z rynku [luty 2020]
Europejski Chevrolet Bolt, czyli Opel Ampera-e, stopniowo wypada z rynku zastąpiony przez Corsę-e i Peugeota e-208 (oraz kilka innych modeli). Dlatego dystrybutor samochodu oferuje na niego solidne rabaty, które mają pomóc mu w oczyszczeniu parkingów. Taka okazja raczej się już nie powtórzy.
> HOLANDIA. Opel obniża cenę Ampery-e o prawie 11 tysięcy euro. Niestety, nadal jest drogo
Obniżka ceny powoduje, że auto jest chętnie kupowane:
- Opel Ampera-e – 647 egzemplarzy,
- Volkswagen e-Golf – 485 egzemplarzy,
- Kia e-Niro – 483 egzemplarze,
- Hyundai Kona Electric – 305 egzemplarzy,
- Skoda CitigoE iV – 153 egzemplarze (źródło).
Wysoka pozycja Volkswagena e-Golfa również ma wynikać z rabatów dawanych przez salony. Warto jednak zwrócić uwagę na wynik Kii e-Niro, z którą wreszcie coś drgnęło – kolejne dostawy przypływają na nasz kontynent i natychmiast znajdują odbiorców. Luty 2020, najkrótszy miesiąc w roku, zrobił 1/8 całego zeszłorocznego wyniku!
Świetnie wypadła też Skoda CitigoE iV, którą polski dystrybutor zdecydował się wycofać z naszego rynku. Lutym był pierwszym całym miesiącem dostaw małego elektryka i samochód już wskoczył do pierwszej piątki najchętniej wybieranych aut.
Gdyby uwzględnić w rankingu również hybrydy plug-in, prezentowałby się on następująco (elektryki zaznaczono pogrubieniem):
- Opel Ampera-e,
- VW e-Golf,
- Kia e-Niro,
- Hyundai Kona Electric,
- Skoda CitigoE iV,
- Volvo XC40 Plug-in Hybrid,
- Tesla Model 3,
- Volvo S/V60 Plug-in Hybrid,
- BMW X5 xDrive45e,
- Renault Zoe.
Poza TOP10 znalazły się Mitsubishi Outlander PHEV (11. miejsce) czy Nissan Leaf (12. miejsce). Słabo idzie też Audi e-tron, które zyskuje na popularności w Norwegii.