Oto premiery i nowości w Genewie 2018 z segmentu aut elektrycznych i hybrydowych. Przy wszystkich staraliśmy się umieszczać daty oficjalnych premier (niektóre wypadają tuż przed rozpoczęciem imprezy). Naszym zdaniem najciekawsze nowości to Hyundai Kona Electric (zasięg, cena), Peugeot 208 EV (cena) oraz Audi e-tron Quattro (stylistyka).
Premiery i nowości Genewa 2018
Spis treści
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric to niewielki elektryczny crossover z bateriami o pojemnościach 39,2 i 64 kilowatogodzin. Wiele wskazuje na to, że auto nawet w tańszej wersji będzie miało większy zasięg niż Nissan Leaf (2018). Plotki mówią również o niższej od Leafa cenie.
Dostępność w Polsce: zamówienia od maja-czerwca 2018 roku, dostawy od grudnia 2018 lub w 2019 roku
Największy konkurent: Nissan Leaf 2 (cena)
Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace to pierwszy całkowicie elektryczny crossover Jaguara. Samochód ma być wyposażony w baterię o pojemności 90 kilowatogodzin, złącze szybkiego ładowania prądem stałym (DC) o mocy do 100 kilowatów, zasięg około 400 kilometrów, a jego cena ma się rozpoczynać od równowartości około 345 tysięcy złotych (szacunki).
Dostępność w Polsce: nie wcześniej niż w 2018 roku (zamówienia)
Największy konkurent: Audi e-tron Quattro
Peugeot 208
Elektryczny Peugeot 208 powstanie w całości na nowej platformie grupy PSA: eCMP. Samochód ma mieć baterię o pojemności nie większej niż 50 kWh – zapewne będzie to około 35-40 kWh – oraz silnik o mocy 115 koni mechanicznych. Na identycznej platformie powstanie całkowicie elektryczny Opel E-Corsa (2019).
Dostępność w Polsce: /brak danych/
Największy konkurent: Renault Zoe
Rimac „Concept Two”
Rimac „Concept Two” ma być masowo (=kilkaset egzemplarzy) produkowanym następcą Concept One. To auto elektryczne z kategorii hipersamochodów, w cenie 1+ miliona dolarów, z dwoma miejscami dla pasażerów.
Dostępność w Polsce: /brak danych/
Największy konkurent: Tesla Roadster 2 (spekulacje)
Skoda Vision X
Skoda Vision X to niewielki crossover wyposażony w napęd hybrydowy (silnik spalinowy i elektryczny), z możliwością ładowania z gniazdka (plug-in). O samochodzie niewiele wiadomo, w Genewie ma zostać zaprezentowany wariant koncepcyjny. Auto prawdopodobnie zostanie wyposażone w ten sam napęd, który wykorzystuje VW Golf GTE.
Dostępność w Polsce: /brak danych/
Największy konkurent: /brak danych/
Renault Zoe R110
Nowy Renault Zoe w charakterystycznym bakłażanowym kolorze. Samochód elektryczny z segmentu Toyoty Yaris dostępny będzie z baterią 41 kilowatogodzin i silnikiem o mocy 110 koni mechanicznych, ale bez złącza szybkiego ładowania CCS.
Dostępność w Polsce: od 2018 roku
Największy konkurent: BMW i3 (ten sam segment), Nissan Leaf 2 (zbliżona cena)
Audi C-BEV / Audi Q6 e-tron / Audi e-tron Quattro
Samochód elektryczny zapowiadany od kilku lat i funkcjonujący pod trzema różnymi nazwami, z których żadna nie została oficjalnie potwierdzona jako ostateczna. Audi e-tron Quattro / Q6 e-tron to, naszym zdaniem, jeden z najładniejszych tegorocznych crossoverów. Samochód ma mieć baterie o pojemności 70-95 kilowatogodzin i powinien przejeżdżać co najmniej 336 kilometrów na jednym ładowaniu.
Dostępność w Polsce: /brak danych/, w Europie: już można zamawiać w niektórych krajach
Największy konkurent: Mercedes EQC
Mercedes EQ, prawdopodobnie EQC
Mercedes zapowiedział, że na targach pojawi się przedstawiciel linii EQ. Mówi się, że będzie to EQC, czyli elektryczny crossover Mercedesa. Bateria auta ma mieć 70 kilowatogodzin pojemności, zasięg ma wynieść 336 kilometrów. Auto można już zamawiać w Norwegii.
Dostępność w Polsce: /brak danych/
Największy konkurent: Jaguar I-Pace
VW ID Vizzion
Podczas targów ma zadebiutować całkowicie elektryczny następca VW Phaetona: VW ID Vizzion. Samochód ma mieć „tylko” 306 koni mechanicznych mocy, ale pojemność baterii robi wrażenie – to aż 111 kilowatogodzin, więc niż jakiekolwiek istniejące dziś auto osobowe.
Dostępność w Polsce: nie przed 2022 rokiem
Największy konkurent: BMW iNext
Inne samochody
Polestar 1 PHEV
Polestar 1 to hybryda plug-in zapowiadająca nową linię samochodów elektrycznych Polestar (i Volvo). Będzie produkowana w ograniczonej liczbie i dostępna wyłącznie w modelu abonamentowym. Cenę auta skalkulowano na poziomie wyższym niż cenę Tesla Model S, a fabryka samochodów dopiero powstaje – szefowie Polestara przyznali się nawet, że jest to „samochód, który miał narobić hałasu dookoła marki”.
Nowe Mini Electric?
O nowym Mini Electric wiadomo tyle, że powstaje i prawdopodobnie zadebiutuje na rynku w 2019 roku. Koncern BMW (właściciel marki) bardzo mocno skupia się na ekspansji auta na chińskim rynku.
SsangYong e-SIV
SsangYong zapowiada prezentację elektrycznego crossovera e-SIV. Ma on wyznaczać kierunek samochodom marki, ale raczej nie wejdzie do sprzedaży. SsangYong dość często prezentuje podczas salonu w Genewie auta, o których następnie słuch ginie.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|