Henrik Fisker, właściciel firmy Fisker Inc. i twórca modelu Fisker eMotion, zadeklarował na Twitterze, że dzięki bateriom ze stałym elektrolitem: „Jesteś w stanie naładować się w ciągu minuty, ponieważ krystaliczna struktura materiału pozwala na superszybkie przemieszczanie się jonów między elektrodą dodatnią i ujemną”.

Fisker eMotion: bateria 140 kWh i ładowanie z mocą… 8,4 megawata?!

Według informacji podanych podczas Consumer Electronics Show 2018 (CES) w Las Vegas, bateria Fisker eMotion będzie miała pojemność 140 kilowatogodzin (kWh). To więcej niż jakiekolwiek istniejące dziś auto osobowe.

> Chiński tani samochód elektryczny Roewe wkrótce w Polsce? Cena: od 50 tysięcy złotych

Jednak gigantyczna pojemność to zaledwie połowa sukcesu. Do niedawna Henrik Fisker deklarował, że bateria będzie się ładować do 80 procent w „około 9 minut”. Teraz mówi o „ładowaniu w jedną minutę” dzięki wykorzystaniu baterii ze stałym elektrolitem z tajemniczymi strukturami metalicznymi.

Jeden z internautów zapytał go, czy jest pewny swojej technologii. James Dyson uznał przecież, że baterie ze stałym elektrolitem nie pojawią się przed 2022 rokiem. Fisker potwierdził, że 2020 jest całkowicie realny.

Ładowarka do tego? Potrzeba nam megawatów. Dziś mamy 80 razy mniej

W twitterowym wpisie twórca nie zadeklarował, że chodzi o baterie modelu eMotion. Gdyby tak było, jednominutowe ładowanie takiej baterii wymagałoby 8,4 megawata mocy. Gdyby chodziło o uzupełnienie 80 procent pojemności, moc wyniosłaby już „tylko” 6,7 megawata (MW). To 8 400 lub 6 700 kilowatów (kW)!

Dla porównania: spotykane na parkingach szybkie ładowarki pracują z mocami 50-100 kilowatów (kW), ładowarki Tesli – do około 120 kilowatów, a w Europie stopniowo pojawiają się urządzenia obsługujące maksymalną moc 350 kilowatów.

Dodajmy też, że odbiorcy potrzebujący więcej niż 300 kilowatów mocy to duże przedsiębiorstwa: fabryki, huty, spore zakłady przemysłowe.

> Stacje ładowania samochodów elektrycznych Greenway – plany 2018 [SPIS]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Od kiedy samochody elektryczne bez akcyzy? Sprawdź:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: