Fiat Chrysler Automobiles zadeklarowało, że do 2022 roku zrezygnuje z produkcji samochodów osobowych z silnikami Diesla. Wszystko z powodu rosnących kosztów produkcji oraz niedawnego skandalu związanego z fałszowaniem wyników emisji.

Fiat Tipo Multijet diesel? To może być ostatni moment

Fiat ma zamiar stopniowo wycofywać się z diesli, a silniki zasilane olejem napędowym zastępować benzynowymi oraz, jak się można domyślić, hybrydami plug-in. Piszemy „jak się można domyślić”, ponieważ szczegółowy plan zmian ma zostać udostępniony 1 czerwca 2018 roku.

> Prezes Fiata: producentom zostało mniej niż 10 lat na odnalezienie się w nowej rzeczywistości

Silniki Diesla mają zniknąć z wszystkich marek należących do koncernu, w których je stosowano. Te marki to Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Dodge, Chrysler i Ram.

Warto dodać, że już w 2017 roku Toyota zapowiedziała, że prawdopodobnie nie zaoferuje kolejnego modelu z dieslami. Porsche z kolei podjęło taką decyzję w lutym 2018 roku, po kolejnym skandalu z oprogramowaniem fałszującym zawartość spalin.

> Porsche rezygnuje z diesli w modelach Macan i Panamera

Dodajmy przy okazji, że silniki Diesla w samochodach osobowych są popularne przede wszystkim w Europie. Kraje Unii Europejskiej przez wiele lat promowały je jako bardziej ekologiczne niż silniki benzynowe. Było tak aż do 2015 roku, gdy wyszło na jaw, że Volkswagen stosuje oprogramowanie fałszujące wyniki emisji (afera Dieselgate).

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Najwyższa moc ładowania samochodu elektrycznego?

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]