Elon Musk chce uruchomić portal Pravda / Pravduh, w którym znajdą się informacje o rzetelności dziennikarzy. Prezes Tesli uważa, że amerykańskie media celowo przedstawiają producenta w złym świetle.

Elon Musk kontra media

Istnieje mnóstwo opinii, dlaczego amerykańskie (i nie tylko) media mogłyby chcieć atakować Teslę. Najczęściej powtarzana jest ta, że duże koncerny samochodowe wydają duże pieniądze na reklamę w pismach czy telewizjach. Gdy przekonają się, że nie muszą tego robić – albo gdy przegrają z Teslą batalię o amerykański rynek – mediom odpadnie poważny, dobrze płacący reklamodawca.

Tesla korzysta bowiem wyłącznie z mediów społecznościowych, a głównym marketingowcem jest w niej sam prezes, który ma prawie 22 miliony obserwujących na Twitterze. Jego słowa są ponadto nagłaśniane przez sprzyjające mu portale, w tym Electrek czy Teslarati.

> Tesla wykorzystała 6 samolotów, by przetransportować roboty z Europy do Stanów

Dlatego po kolejnej akcji z rozpowszechnieniem informacji niekorzystnych dla Tesli, Elon Musk zapowiedział, że uruchomi portal Pravda / Pravduh, w którym publikowane będą oceny mediów i dziennikarzy. Miałyby być one filtrem nakładanym na informacje rozprzestrzeniane w przestrzeni publicznej. Dzięki temu odbiorcy mediów (czytelnicy, widzowie, słuchacze) wiedzieliby, kogo warto słuchać, a czyich komunikatów raczej unikać.

Na ilustracji: okładka radzieckiej gazety Prawda z 1941 roku

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: