Hyundai pochwalił się kilkoma usprawnieniami, które zastosował w elektrycznym modelu Kona, żeby zwiększyć zasięg samochodu zimą. Wśród nich jest pompa ciepła przechwytująca ciepło emitowane przez elektronikę oraz wentylacja, która pozwala obsługiwać wyłącznie fotel kierowcy.

Hyundai Kona Electric zimą

Najważniejszym elementem każdego samochodu elektrycznego jest pompa ciepła. Bez niej zimowy zasięg elektryka mocno się skraca, ponieważ klasyczne grzałki zużywają dwu-, trzykrotnie więcej energii. Pompa ciepła elektrycznego Hyundaia Kona kontroluje i potrafi wykorzystać ciepło generowane przez elektronikę auta.

> Elektryczny Hyundai Kona: cena, dane techniczne, wersje

Samochód wyposażono również w możliwość wyłączenia wentylacji po stronie pasażera. Decyduje o tym przycisk „Driver only” dostępny na konsoli auta. Oprócz tego elektryczny Hyundai Kona potrafi sprawdzać ilość powietrza wpadającego do samochodu, choć producent nie podał, czy chodzi tylko o mierzenie temperatury w kabinie, czy może o automatyczne przesłony na przedzie auta.

Tak jak większość samochodów elektrycznych, Hyundai Kona Electric posiada funkcję wstępnego podgrzewania auta podłączonego do ładowania. Dzięki temu raz na zawsze możemy zapomnieć o skrobaniu szyb zimą.

Test elektrycznego Hyundaia Kona zimą:

Na ilustracji: zasilany wodorem Hyundai Nexo (srebrny) i elektryczny Hyundai Kona Electric (granatowy) w zimowych testach w Szwecji (c) Hyundai

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.7]