Elektryczne Porsche Mission E zostało oparte na platformie J1, z kolei Audi tymczasowo rozwija swoje auta elektryczne na platformie C-BEV. Jednak obydwie firmy pracują nad wspólną platformą PPE, która ma zostać wykorzystana w nadchodzącej generacji samochodów: Audi Q5 i Porsche Macan.
Platforma PPE: Porsche Macan, Audi Q5
Platforma Premium Platform Electric (PPE) ma lada moment stanowić bazę dla crossoverów Audi oraz Porsche. W 2021 roku mają zadebiutować oparte na niej elektryczne Audi Q5 i Porsche Macan. Dotychczas obydwa samochody rozwijane były na „spalinowej” platformie MLB/MLP, w oparciu o którą powstały również Audi A4 czy Audi A6.
Pojawiają się spekulacje, że platforma PPE jest wariantem platformy Volkswagena MEB. Biorąc pod uwagę dominującą pozycję koncernu-matki w zakresie produkcji/zamawiania baterii, w sporej części jest to prawda. Audi jednak stara się mocno odciąć od Volkswagena:
> Elektryczne Audi ODCINA SIĘ od Volkswagena: nowa szyna danych, własne silniki i inwertery
Dlaczego obie firmy nie wykorzystają platformy J1 z Porsche Mission E? Okazuje się, że jest to rozwiązanie tymczasowe, z bardzo nisko osadzonymi dużymi pakietami baterii. Sprawdzi się w samochodzie sportowym i elektrycznym Bentleyu, ale może nie funkcjonować poprawnie w crossoverach.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|