Elektryczne Porsche Mission E zostało oparte na platformie J1, z kolei Audi tymczasowo rozwija swoje auta elektryczne na platformie C-BEV. Jednak obydwie firmy pracują nad wspólną platformą PPE, która ma zostać wykorzystana w nadchodzącej generacji samochodów: Audi Q5 i Porsche Macan.

Platforma PPE: Porsche Macan, Audi Q5

Platforma Premium Platform Electric (PPE) ma lada moment stanowić bazę dla crossoverów Audi oraz Porsche. W 2021 roku mają zadebiutować oparte na niej elektryczne Audi Q5 i Porsche Macan. Dotychczas obydwa samochody rozwijane były na „spalinowej” platformie MLB/MLP, w oparciu o którą powstały również Audi A4 czy Audi A6.

Pojawiają się spekulacje, że platforma PPE jest wariantem platformy Volkswagena MEB. Biorąc pod uwagę dominującą pozycję koncernu-matki w zakresie produkcji/zamawiania baterii, w sporej części jest to prawda. Audi jednak stara się mocno odciąć od Volkswagena:

> Elektryczne Audi ODCINA SIĘ od Volkswagena: nowa szyna danych, własne silniki i inwertery

Dlaczego obie firmy nie wykorzystają platformy J1 z Porsche Mission E? Okazuje się, że jest to rozwiązanie tymczasowe, z bardzo nisko osadzonymi dużymi pakietami baterii. Sprawdzi się w samochodzie sportowym i elektrycznym Bentleyu, ale może nie funkcjonować poprawnie w crossoverach.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne – zalajkuj i ZOBACZ:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: