Podczas salonu samochodowego Pekin 2018, Toyota zapowiedziała, że do końca 2020 roku wprowadzi na chiński rynek 10 zelektryfikowanych modeli aut. Wśród nich ma być między innymi elektryczna Toyota C-HR, czyli jeden z hitów sprzedażowych Toyoty w Polsce (i Europie).
Nowe samochody elektryczne Toyoty
Toyota bardzo szeroko pojmuje elektryfikację. Rozumie przez nią zarówno wyposażenie samochodów w napędy czysto elektryczne – C-HR, IZOA (zdjęcie na górze) – jak też elektryfikację aut spalinowych: na rynku ma zadebiutować Corolla PHEV, Levin PHEV, a także stare hybrydy (HEV) i auta zasilane wodorem (FCV), czyli oczywiście Toyota Mirai.
> Jak udostępnić lokalizację znajomym? Jaka appka mobilna do pokazywania wyścigu?
Nie do końca wiadomo, czym C-HR ma się różnić od IZOA – prawdopodobnie niczym oprócz… współproducenta. Pierwszy będzie produkowany z Guangzhou Automobile Group, drugi z FAW Group. Obydwa modele mają trafić na rynek do końca 2020 roku.
Toyota Corolla PHEV vel Levin PHEV
W podobny sposób może powstawać Toyota Corolla PHEV, która wygląda niemal dokładnie tak samo, jak Toyota Levin PHEV (zdjęcie na dole). Obydwa modele mają mieć 50 kilometrów zasięgu elektrycznego, jednak warto pamiętać, że w Chinach stosowana jest odmiana procedury NEDC, co oznacza, że realny zasięg może wynieść około 34 kilometry.
Auta pojawią się w sprzedaży wcześniej niż elektryczna C-HR, bo już w 2019 roku. Salon w Pekinie 2018 trwa od 25 kwietnia do 5 maja 2018 roku.
Toyota Corolla PHEV (po lewej) i Toyota Levin PHEV (po prawej oraz na dole) (c) Toyota
|REKLAMA|
|/REKLAMA|