Niemiecki producent małych samochodów miejskich, e.GO, będzie pierwszą firmą spoza koncernu Volkswagena, która wykorzysta platformę MEB. Samochód na jej bazie ma być „właśnie planowany”, co sugeruje, że będzie to auto inne niż nowe modele e.GO Life.

e.GO wejdzie w platformę MEB. Kto następny?

Platforma MEB (der Modulare Elektrobaukasten) została stworzona jako baza dla samochodów czysto elektrycznych Volkswagena. Dotychczas usłyszeliśmy o niej przy okazji zapowiedzi następujących modeli:

Od pewnego czasu mówi się również, że na jej bazie mogą powstać elektryczne Fordy przyszłości. Dlatego zaproszenie do współpracy e.GO jest pewnym zaskoczeniem: Volkswagen najwyraźniej chce dać światu do zrozumienia, że choć platforma wydaje się dość duża, może posłużyć do produkcji również niewielkich aut miejskich.

Projektowane auto e.GO na bazie MEB ma być „już planowane”, powinno zatem być czymś innym niż małe elektryki e.GO, które wchodzą do sprzedaży w tym roku (zdjęcie powyżej). Byłoby ciekawie zobaczyć na rynku konkurencję dla VW e-Upa lub odpowiednika elektrycznego Volkswagena Polo skonstruowanego właśnie przez e.GO Mobile…

> Piëch Automotive pokazało Mark Zero: zasięg 500 km WLTP, ładowanie w 5 minut (!) do 80 procent

Wróćmy do technicznych możliwości platformy MEB: obsługuje ona napęd na tył lub na obie osie. Bateria ulokowana jest w podłodze i przy obecnych możliwościach ogniw elektrycznych przechowa do 110-120 kWh energii, co powinno przełożyć się na „ponad 550 kilometrów” zasięgu według procedury WLTP (ok. 470 kilometrów zasięgu realnego – szacunki www.elektrowoz.pl).

Schemat budowy Volkswagena ID. Vizzion ukazujący możliwości platformy MEB. Na górze od lewej: silnik o mocy 75 kW (102 KM) na osi przedniej, bateria litowo-jonowa o pojemności 111 kWh, silnik o mocy 150 kW (204 KM) na osi tylnej. Na dole od lewej: ładowarka indukcyjna, możliwość kierowania kołami przy obu osiach (c) Volkswagen

Pierwszym samochodem na bazie platformy MEB, który wejdzie do sprzedaży, będzie wspominany na początku Volkswagen ID.3 vel Neo.

Zdjęcie otwierające: Volkswagen ID. Buggy, a w nim Herbert Diess, prezes koncernu Volkswagena (na pierwszym planie) oraz Guenther Schuh, założyciel i prezes e.GO Mobile (w tle) (c) Volkswagen

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]