Zaledwie kilka dni temu prognozowaliśmy, że wprowadzenie na rynek VW ID.3 spowoduje przecenę Volkswagenów e-Golfów. Wydawało nam się, że będzie chodziło o wersje podemonstracyjne, a tymczasem obniżki dotyczą… aut nowych. Cena VW e-Golfa (2020) to obecnie 141 890 zł, choć rocznik (2019) kosztował 169 390 zł.
Volkswagen e-Golf: cena skonfigurowana pod dopłaty? Pod premierę ID.3? Pod wszystko po trosze?
Spis treści
W ciągu zaledwie kilku tygodni cena samochodu spadła o ponad 16 procent. Jak to możliwe? Najwyraźniej Volkswagen zauważył, że toczą się prace nad rozporządzeniem w sprawie dopłat do samochodów elektrycznych. Firma nie zareagowała na próg 125 tysięcy złotych brutto dla osób fizycznych, o którym dowiedzieliśmy się w lipcu 2019 roku, ale 125 tysięcy złotych jako próg netto dla przedsiębiorców z sierpnia 2019 roku chyba zadziałał.
Efekt? Cena VW e-Golfa dla rocznika modelowego (2020) spadła właśnie do wspomnianych 141 890 złotych brutto, czyli zaledwie 115,4 tysiąca złotych netto (źródło). Jeśli od tej wartości odliczyć dopłatę (30 procent), otrzymujemy 80 750 złotych netto, czyli zaledwie 99,3 tysiąca złotych brutto. Przy czym kwoty brutto podajemy tu tylko dla formalności, ponieważ próg 125 tysięcy złotych, jak wspomnieliśmy, dotyczy firm.
Cena VW e-Golf (2020) spadła o 27,5 tysiąca złotych w ciągu miesiąca. Czyli potanieją też samochody podemonstracyjne (c) Volkswagen
To nie wszystko. Skoro do limitu pozostało jeszcze niemal 10 tysięcy złotych, do samochodu bez problemu można dobrać trochę opcji. Wśród nich choćby pełne oświetlenie LED (1 300 + 1 630 zł), gniazdo ładowania CCS (2 400 zł) i pompę ciepła (3 920 zł) – łącznie 9 350 złotych brutto. Pasuje idealnie!
VW e-Golf (2020): specyfikacja
Przypomnijmy, Volkswagen e-Golf to samochód z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i baterią o pojemności 35,8 kWh, która pozwala na realny zasięg wynoszący 201 kilometrów. Auto oferuje nieco słabszy zasięg niż Nissan Leaf czy Volkswagen ID.3 45 kWh, ale jego nabywcy chwalą go sobie za rozwiązania techniczne identyczne jak w spalinowej wersji Golfa. Nabywca nie musi zmieniać przyzwyczajeń.
> Volkswagen e-Golf vs Nissan Leaf – co wybrać, czyli WYŚCIG 2 [wideo]
Aktualizacja 2019/09/01, 12.37
Samochód potaniał również w Niemczech, ale tam obniżka wyniosła 4 000 euro, czyli równowartość 17,5 tysiąca złotych. W Polsce jest to równowartość ponad 6 tysięcy euro.