Volkswagen e-Golf kontra Nissan Leaf II – który samochód wybrać? YouTuber Bjorn Nyland postanowił po raz drugi podejść do tematu pojedynku między tymi dwoma samochodami, ponieważ za pierwszym razem na trasie pojawiło sporo problemów. Okazało się, że tym razem wygrał Nissan Leaf, ale była to wygrana dosłownie o włos.

VW e-Golf a Nissan Leaf – 1:1, ale…

Volkswagen e-Golf to samochód z baterią o pojemności 35,8 kWh i realnym zasięgiem 201 kilometrów. Nissan Leaf II to auto nowsze, z akumulatorami o pojemności 40 kWh i realnym zasięgiem 243 kilometrów. Obydwa auta ładują się z mocą do 50 kW (realnie: do 43-45 kW), Leaf ma większy zasięg, ale miewał problemy z coraz wolniejszym „szybkim” ładowaniem. Jednak samochód Nylanda posiada zaktualizowane oprogramowanie, co częściowo niweluje ten problem.

> Nissan Leaf vs Volkswagen e-Golf – WYŚCIG, czyli który samochód wybrać? [WIDEO]

Obydwa samochody mają opony 205/55 na 16-calowych felgach, co sprawia, że szanse stały się wyrównane. W poprzednim pojedynku Leaf miał felgi 17-calowe.

Szybko okazało się, że kierowcy początkowo zmienili warunki pojedynku. Nyland zdecydował się na umiarkowanie szybką jazdę – z szybkością około 80-90 km/h – żeby nie rozgrzewać baterii. Z kolei Paweł początkowo trzymał 100+ km/h, ponieważ nie obawiał się przegrzewającej baterii. Zwolnił prawdopodobnie po pierwszym ładowaniu.

> Tesla Model 3 kontra najmocniejsze Porsche 911 w historii? W drag race wygrywa Tesla [YouTube]

Przez pierwszą połowę wyścig wydawał się wyrównany, chociaż tym razem e-Golf wykazywał średnie zużycie energii wynoszące 15+ kWh/100 km, podczas gdy Nylandowi w Leafie udało się zejść poniżej 14 kWh/100 km. Z czasem okazało się, że bateria e-Golfa również się rozgrzała i wymusiła obniżenie szybkości ładowania do 36 kW.

Ostatni fragment wyścigu wiódł autostradą. Kierowca Volkswagena zdecydował się na mocne przyspieszenie i prawdopodobnie z tego powodu… przegrał. Musiał zatrzymać się na ładowanie, a tymczasem Nissan dojechał do mety z minimalną ilością energii.

Średnie zużycie energii na całej trasie wyniosło:

  • 16,9 kWh/100 km dla Volkswagena e-Golfa,

  • 14,4 kWh/100 km dla Nissana Leafa.

…postawilibyśmy na e-Golfa

Choć Leaf tym razem wygrał, po obu filmach mamy wrażenie, że – paradoksalnie – elektryczny VW e-Golf może być lepszym wyborem niż Leaf. Nawet jeśli będzie wymuszał częstsze ładowanie, to uzupełni energię szybko. A wnętrze samochodu sprawia wrażenie bardziej komfortowego niż wnętrze Nissana.

Oto cały film:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]