Na YouTube pojawiło się nagranie właściciela Renault Zoe, który przejechał nim niemal 344 tysiące kilometrów. Nagranie jest po turecku, więc trudno nam cokolwiek z niego wywnioskować, w filmie widać jednak kilka zrzutów ekranu z aplikacji uwiarygadniających wynik.

Renault Zoe z gigantycznym przebiegiem i w świetnym stanie

Pokazane na wideo auto nie posiada oznaczenia na tylnej klapie (ZE/ZE 40), ale z otwierającej ilustracji dowiadujemy się, że mamy do czynienia z Renault Zoe ZE 40 z baterią o pojemności 41 kWh. W trakcie filmu zobaczymy, że samochód został kupiony w 2017 roku.

Eksploatacja jest intensywna, samochód jeździ jako taksówka, co widać po zużytych chodniczkach oraz wpisach serwisowych (poniżej prezentujemy wybrane):

  • w grudniu 2017 roku Zoe ma 62,4 tysiąca kilometrów przebiegu,
  • w listopadzie 2018 roku – 184,4 tysiąca kilometrów,
  • w listopadzie 2019 roku – 323,9 tysiąca kilometrów przebiegu.

Dwa miesiące później, gdy nagranie zostało opublikowane, samochód ma już 343,7 tysiąca kilometrów przebiegu. Kierowca pokonuje zatem 10-11 tysięcy kilometrów miesięcznie.

> Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych na świecie [rok 2019]

Prowadzący nagranie podłącza się do samochodu z użyciem dongla Konnwei. Wykorzystując aplikację odczytuje, że poziom zdrowia baterii (ang. State of health) wynosi aż 96 procent, a dostępna pojemność obniżyła się o 18 procent (ang. Usable state of charge). I to mimo 344 tysięcy kilometrów przebiegu.

Klub Renault Zoe udzielający się na Twitterze deklaruje prawdziwość nagrania. I faktycznie, trudno nam uwierzyć, żeby autor zdecydował się na fałszowanie wyników z aplikacji.

To powiedziawszy musimy dodać, że wynik wydaje nam się niezbyt wiarygodny. Podejrzewamy, że samochód został kupiony z abonamentem na baterie – bo w 2017 roku nabycie Renault Zoe bez takowego było w olbrzymiej większości krajów po prostu niemożliwe – i pakiet akumulatorów został niedawno wymieniony na gwarancji.

> Jaka jest emisja CO2 z samochodu elektrycznego, czyli gdzie się myli Dziennik.pl [LICZYMY]

Ma to jednak swoje dobre strony: możemy się spodziewać, że degradacja baterii w Renault Zoe wynosi około 10 procent co 100 tysięcy kilometrów. Ze znanych nam zapisów umów leasingu baterii wynikało, że wymiana baterii następowała wtedy, gdy ich pojemność spadła poniżej 70 procent.

Również cały samochód prezentuje się bardzo dobrze mimo pokaźnego przebiegu.

> Samochód elektryczny z największym przebiegiem? Ta Tesla Model S P85+ – 1 000 000 kilometrów. I rośnie!

Całe wideo:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 3.6]