Pod koniec 2017 roku na chińskim rynku zadebiutował Zhidou D3. To niewielkie auto miejskie, brat Zhidou D2, który miał być produkowany w Polsce – a jednocześnie model wybitnie nietuzinkowy. To pierwsze tak tanie chińskie auto, które posiada wbudowaną sztuczną inteligencję i moduły stałej łączności online. Czy taki pojazd mógłby stać się Polskim Samochodem Elektrycznym?
Zhidou D3 – w ciągłym kontakcie z centralą
Chińczykom bardzo spodobał się pomysł Tesli na samochody, które są zawsze podłączone do internetu. Zarówno nadchodzący Byton, jak i Zhidou D3 mają być w stałym kontakcie z serwerami producenta. I to mimo faktu, że D3 ma kosztować równowartość około 26 tysięcy złotych jeszcze przed rządowymi dopłatami!
Zhidou D3 ma 2,975 metra długości, 1,585 metra szerokości i 1,59 metra wysokości. Bateria o pojemności 17,5 kilowatogodziny ma wystarczyć do zasilania silnika na dystansie 170-200 kilometrów. Samochód jest dwuosobowym miejskim pojazdem, który teoretycznie mógłby zelektryfikować Polskę.
„Teoretycznie”, ponieważ Geely – producent Zhidou, właściciel marek Volvo, Lotus czy Lynk & Co – nie pali się do budowania fabryk w naszych okolicach. Według nieoficjalnych przesłanek firma miałaby postawić swoje zakłady w Polsce albo na Słowacji. W obu przypadkach oznaczałoby to dostęp do tanich samochodów elektrycznych, które mogłyby nawet zostać Polskimi Samochodami Elektrycznymi.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|