Do krajowej oferty trafiła Toyota bZ4X z rocznika 2024. Ceny modelu zaczynają się od 193 900 złotych, mamy więc do czynienia z kolejnym producentem, który chyba uznał, że warto dopasować się do obniżek narzuconych przez Teslę. Toyota chwali się licznymi usprawnieniami mogącymi uprzyjemnić korzystanie z bZ4X zimą, przy czym sam zespół napędowy nie uległ zmianie.

Toyota bZ4X z coraz lepszym stosunkiem możliwości do ceny

Bazowa cena bZ4X dotyczy wariantu z silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym przednie koła oraz z baterią o pojemności 71,4 (64) kWh obiecującą do 443 jednostki WLTP zasięgu, 379 kilometrów realnie w trybie mieszanym. W podstawowym wariancie Comfort otrzymujemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania czy LED-owe światła (źródło).

Z punktu widzenia nabywców ważny może być „skrócony czas ładowania”, „zwłaszcza w temperaturach poniżej 0 stopni Celsjusza” dostępny dzięki optymalizacji systemu ogrzewania baterii, który w optymalnych warunkach w przedziale 10 -> 80 procent wynosi 30 minut. Warto porównać tę wartość (oraz cenę i pojemność baterii) ze specyfikacją Torresa EVX, szczególnie, że Toyota wykorzystuje ogniwa NCM Panasonika, podczas gdy SsangYong / KGM korzysta z baterii BYD Blade.

Toyota bZ4X wyposażona jest w standardzie w trzyfazową ładowarkę pokładową AC-DC 11 kW. Nabywca może się zdecydować m.in. na napęd na obie osie 160 kW/218 KM, promiennikowe ogrzewanie nóg kierowcy i pasażera (standard w najwyższej edycji Executive, od 231 900 zł), podgrzewane fotele z przodu i kierownicę (standard w wersji Prestige, od 214 900 zł), 12,3-calowy ekran centralny i czujniki parkowania z przodu i z tyłu (standard od Prestige), kamery 360 stopni czy wentylowane przednie fotele.

Wszystkie wersje Toyoty bZ4X mają m.in. bezkluczykowy dostęp do samochodu, ściemniające się lusterko wsteczne, obszytą skórą kierownicę wielofunkcyjną, po dwa porty USB z przodu i z tyłu, autopilota w postaci adaptacyjnego tempomatu z systemem utrzymania pasa ruchu czy zdalny dostęp do samochodu z poziomu aplikacji mobilnej. Bazowy system audio dysponuje 6 głośnikami, w wersji Executive dostaniemy JBL Premium Audio z 9 głośnikami.

Toyota jest dziś jedynym producentem samochodów elektrycznych na rynku, który pozwala na rozszerzenie gwarancji na baterię do 10 lat lub 1 miliona kilometrów przebiegu (Extended Battery Care), ale pod warunkiem dodatkowych corocznych płatnych przeglądów. Szczegółowa specyfikacja modelu TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: