Przeciwnicy samochodów elektrycznych podnoszą często temat, że baterie szybko się zużywają i trzeba będzie je wymienić po 5 czy maksymalnie 10 latach od momentu produkcji auta. BMW stanowczo odpowiada: nasze baterie zostały zaprojektowane w taki sposób, by przetrwać tak długo, jak samochód. I tak będzie, mamy na to twarde dane.
Baterie w używanym samochodzie – czego się bać?
W rozmowie z portalem Car Advice, Andreas Raith, szef działu rozwoju baterii w BMW podkreśla, że obawy rynku o czas życia ogniw są zrozumiałe. Właśnie dlatego praktycznie cały przemysł podchodzi do tematu bardzo zachowawczo.
Ile pojemności będą miały baterie w 15-letnim samochodzie? Raith deklaruje, że najgorszej możliwej sytuacji powinny utrzymać 70 procent pierwotnej wartości. Nie do końca wiadomo, jak to się przełoży na jazdę autem – mniejsze zasięgi, owszem, ale co oprócz tego? Ciut gorsze osiągi? – jednak środowisko inżynierskie spodziewa się właśnie 70-80 procent pierwotnej pojemności po 15 latach. Aktualnie gromadzone dane z floty BMW pokazują, że będzie nawet lepiej.
> BMW i3s: WRAŻENIA po pierwszej jeździe [BMW Blog]
BMW i3 vs Nissan Leaf
Należy tutaj dodać, że baterie w BMW i3 od początku wyposażone są w system aktywnego zarządzania temperaturą, który dba o ich dobrą kondycję. Bez niego, gdy ogniwa zamknięte są w metalowej puszce bez wymuszonego chłodzenia (przykład Nissana Leafa), spadek pojemności może następować szybciej:
> Które samochody mają TMS, aktywny system zarządzania temperaturą baterii i dlaczego to ważne?
|REKLAMA|
|/REKLAMA|