Portal InsideEVs zdobył zdjęcia zamaskowanego samochodu, który z wyglądu przypominał BMW iNext. Ku naszemu lekkiemu zaskoczeniu osoby, które miały okazję porównać sylwetkę auta do BMW X5 (spalinowego) stwierdziły, że iNext prezentował się na auto niższe i dłuższe. Czyżby więc iNext docelowo miał zostać nazwany BMW iX6?
BMW iNext: wszystko, co wiemy (a jest tego niewiele)
Zanim przejdziemy do fotografii InsideEVs, przyjrzyjmy się zdjęciom opublikowanym kilka miesięcy temu przez BMW. Widać na nich BMW iNext stojące obok BMW iX3 oraz BMW i4. BMW iNext prezentuje się tutaj masywniej niż jego siostrzeniec.
Jednak po uważnym przyjrzeniu się łatwo było dostrzec, że choć BMW iX3 stoi dalej (porównaj linie na lodzie) i ma nieco mniejsze lub zbliżonej wielkości koła (niebieski prostokąt), to jego linia dachu idzie zdecydowanie wyżej niż w BMW iNext (zielony prostokąt). Tymczasem współczesne spalinowe BMW X5 jest o prawie 7 milimetrów wyższe niż BMW X3.
Przedstawiciele InsideEVs, którzy mieli okazję porównać iNext i X5 twierdzą, że samochód wydaje się być niższy, dłuższy oraz mieć większy rozstaw osi niż spalinowe X5. Z tych sugestii wynika, że iNext mógłby otrzymać rynkową nazwę BMW iX6, a nie iX5, jak spekulowano dotychczas.
Zostawmy jednak na boku spekulacje i przejdźmy do aktualnych zdjęć (powyżej). Na fotografii widać ogólną sylwetkę auta – faktycznie sprawia wrażenie dość niskiego – ale warto zwrócić uwagę również na klamki (wydają się być narysowane) oraz rozkład nitów, które mocują płaszczyzny fałszujące wygląd tylnej części nadwozia i atrapy chłodnicy.
Wszystkie zdjęcia TUTAJ.
Z niedawnego teasera BMW wiemy ponadto, że w BMW iNext otrzyma wielokątną kierownicę wyposażoną w dodatkowe diody informujące o konieczności jej uchwycenia podczas jazdy autonomicznej. We wnętrzu pojawi się też sporej wielkości zagięty wyświetlacz, który prawdopodobnie będzie wyświetlał liczniki i elementy sterujące (przyciski):
BMW iNext ma zadebiutować w 2021 roku. Z wczesnych deklaracji producenta wynika zasięg (WLTP?) wynoszący 600 kilometrów, choć obecne rozmiary platformy sugerują pojemności do około 100-110 kWh i co najwyżej 500 km zasięgu realnego. Jednak do 2021 roku mamy jeszcze dwa lata.