Volkswagen kontynuuje przebudowę fabryki w Zwickau (Niemcy). Zapowiada, że od 2021 roku z taśm montażowych będzie zjeżdżało 330 tysięcy samochodów elektrycznych rocznie. W lokalizacji, w której produkowano Trabanta, będzie powstawał VW ID.3, ale oprócz niego ma być tam wytwarzanych pięć innych modeli dla Volkswagena, Skody i Seata. Wśród nich zapewne Seat el-Born.

Fabryka w Zwickau po nowemu za 1,2 miliarda euro

Koszt reorganizacji fabryki to 1,2 miliarda euro, czyli równowartość 5,1 miliarda złotych. Pierwsze egzemplarze Volkswagena ID.3 mają zjeżdżać z linii montażowych pod koniec 2019 roku. Niemiecki producent nastawia się na gigantyczną produkcję: od 2021 roku zakłady ma opuszczać 330 tysięcy samochodów czysto elektrycznych rocznie, tymczasem od 1990 roku fabrykę opuściło 5,5 miliona samochodów – czyli niecałe 190 tysięcy samochodów rocznie!

Volkswagen chwali się, że aktualna wydajność Zwickau to 1,35 tysiąca aut dziennie – powstają tam Passaty, Golfy i Golfy Estate (kombi). Po reorganizacji ma to być 1,5 tysiąca aut dziennie, czysto elektrycznych. Dla porównania: szczytowym osiągnięciem Tesli w drugim kwartale 2019 roku było chwilowe osiągnięcie poziomu 7 tysięcy samochodów tygodniowo, czyli 1 tysiąc Modeli S 3 X na dobę.

> Tesla ponownie z najlepszą sprzedażą wśród konkurencji [II kwartał 2019, USA] [aktualizacja]

Liczba produkowanych modeli zwiększy się do sześciu (Volkswagen ID.3, Seat el-Born, Skoda …?), ale załoga nie zostanie zredukowana mimo faktu, że auta elektryczne są prostsze w konstrukcji. Pierwsza linia montażowa VW ID.3 ruszy w sierpniu 2019 roku, druga zostanie zmodyfikowana do końca 2020 roku. Obie będą wymagały przekonfigurowania lub uruchomienia 1 625 automatów przemysłowych (źródło).

Volkswagen ID.3, lustrzane odbicie (c) Volkswagen

Seat el-Born (c) Seat

Fabryka w Zwickau docelowo ma się stać neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Dlatego będzie zasilana w dużym stopniu energią generowaną przez hydroelektrownie, elektrownie wiatrowe i słoneczne zarządzane przez Volkswagen Kraftwerks. W lakierni zostanie zmniejszona ilość spalin będących efektem wykorzystywania gazu ziemnego.

Przedpremierowe zapisy na VW ID.3 już się rozpoczęły. Oficjalna prezentacja samochody nastąpi we wrześniu 2019 roku, oficjalne dostawy ruszą z początkiem 2020 roku. A tak to wyglądało kilkadziesiąt lat temu:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]