Audi zaprezentowało usportowiony, mocniejszy wariant Audi e-tron Sportback oznaczony literą „S”. Samochód wyposażony jest w trzy silniki napędzające koła (1+2), czym nawiązuje do obietnic, które Audi składało jeszcze na etapie Audi C-BEV, koncepcyjnej wersji Audi e-tron.
Trzy silniki w Audi kontra Tri Motor / Plaid w Tesli
Jeśli chodzi o trzy silniki samochodzie elektrycznym, najgłośniej mówi się dziś chyba o wersjach Tri Motor / Plaid, które mają pojawić się w Cybertrucku i Tesli Model S. Ten ostatni wariant był nawet testowany na torze Nuerburgring – jego premierę zapowiedziano na rok 2020.
Niewykluczone jednak, że to Audi będzie pierwszym masowym producentem, który wprowadzi to rozwiązanie do oferty. Producent składa takie obietnice, choć nie podaje żadnych dat.
W Audi e-tron Sportback S / e-tron S na przedniej osi znajdzie się jeden duży silnik elektryczny – ten sam, który dziś napędza tył w Audi e-tron 55. Ma on oferować 124 kW mocy w standardzie i 150 kW w chwilowym trybie doładowania (boost, odpowiednio odpowiednio 169 / 204 KM).
Z kolei na tylnej osi pojawią się dwa mniejsze silniki o łącznej mocy 196 kW, oferujące maksymalnie 264 kW w trybie boost (odpowiednio 266 KM / 359 KM). Sumaryczna moc Audi e-tron Sportback S ma wynosić 320 kW (435 KM), łączny moment obrotowy – 808 Nm. W trybie boost ma to być maksymalnie 370 kW (503 KM) i 973 Nm. Dzięki nim przyspieszenie samochodu do 100 km/h ma trwać 4,5 sekundy.
Cały zespół napędowy wykorzystuje mechanizm wektorowania momentu obrotowego, czyli precyzyjnego sterowania napędem w taki sposób, by trafiał na to koło, które akurat go potrzebuje – w takiej ilości, jaka aktualnie jest właściwa. Natomiast przy jeździe normalnej, ekonomicznej, w Audi e-tron Sportback S napędzane są tylko tylne koła.
W samochodzie utrzymano możliwość ładowania prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW i prądem stałym (DC) z mocą do 150 kW. Zwłaszcza w tym drugim trybie Audi e-tron błyszczy na tle konkurencji:
Cena Audi e-tron Sportback S nie została ujawniona. Tak jak już wspomieliśmy, nie jest też jasne, kiedy dokładnie 3-silnikowy zespół napędowy Audi zadebiutuje na rynku.