Audi zaprezentowało usportowiony, mocniejszy wariant Audi e-tron Sportback oznaczony literą „S”. Samochód wyposażony jest w trzy silniki napędzające koła (1+2), czym nawiązuje do obietnic, które Audi składało jeszcze na etapie Audi C-BEV, koncepcyjnej wersji Audi e-tron.

Trzy silniki w Audi kontra Tri Motor / Plaid w Tesli

Jeśli chodzi o trzy silniki samochodzie elektrycznym, najgłośniej mówi się dziś chyba o wersjach Tri Motor / Plaid, które mają pojawić się w Cybertrucku i Tesli Model S. Ten ostatni wariant był nawet testowany na torze Nuerburgring – jego premierę zapowiedziano na rok 2020.

> Tesla Model S „Plaid” z baterią większą niż 100 kWh. Będzie 400 mil/640 km zasięgu realnego? 700 km? Więcej?

Niewykluczone jednak, że to Audi będzie pierwszym masowym producentem, który wprowadzi to rozwiązanie do oferty. Producent składa takie obietnice, choć nie podaje żadnych dat.

W Audi e-tron Sportback S / e-tron S na przedniej osi znajdzie się jeden duży silnik elektryczny – ten sam, który dziś napędza tył w Audi e-tron 55. Ma on oferować 124 kW mocy w standardzie i 150 kW w chwilowym trybie doładowania (boost, odpowiednio odpowiednio 169 / 204 KM).

Z kolei na tylnej osi pojawią się dwa mniejsze silniki o łącznej mocy 196 kW, oferujące maksymalnie 264 kW w trybie boost (odpowiednio 266 KM / 359 KM).  Sumaryczna moc Audi e-tron Sportback S ma wynosić 320 kW (435 KM), łączny moment obrotowy – 808 Nm. W trybie boost ma to być maksymalnie 370 kW (503 KM) i 973 Nm. Dzięki nim przyspieszenie samochodu do 100 km/h ma trwać 4,5 sekundy.

Cały zespół napędowy wykorzystuje mechanizm wektorowania momentu obrotowego, czyli precyzyjnego sterowania napędem w taki sposób, by trafiał na to koło, które akurat go potrzebuje – w takiej ilości, jaka aktualnie jest właściwa. Natomiast przy jeździe normalnej, ekonomicznej, w Audi e-tron Sportback S napędzane są tylko tylne koła.

W samochodzie utrzymano możliwość ładowania prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW i prądem stałym (DC) z mocą do 150 kW. Zwłaszcza w tym drugim trybie Audi e-tron błyszczy na tle konkurencji:

> Elektryczne SUV-y i szybkie ładowanie: Audi e-tron – Tesla Model X – Jaguar I-Pace – Mercedes EQC [wideo]

Cena Audi e-tron Sportback S nie została ujawniona. Tak jak już wspomieliśmy, nie jest też jasne, kiedy dokładnie 3-silnikowy zespół napędowy Audi zadebiutuje na rynku.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.8]