Przejrzeliśmy witryny producentów, żeby sprawdzić aktualne ceny samochodów elektrycznych do 200 tysięcy złotych. Najtańszym elektrykiem w Polsce pozostaje jest dwuosobowy Smart EQ, chociaż w najbliższych miesiącach może się to zmienić – już wkrótce powinien zostać ogłoszony cennik ZD D2.
Ceny samochodów elektrycznych na naszym rynku
Spis treści
Jeśli chcemy wydać na samochód elektryczny do 100 tysięcy złotych, zdołamy kupić auto jednego tylko producenta: Smarta (segment A). Za 94,5 tysiąca złotych otrzymamy dwuosobowego Smarta EQ ForTwo, za 96 tysięcy – czteroosobowego Smarta EQ ForFour. ZD D2S prawdopodobnie będzie tańszy, ale z obowiązkowym wynajmem baterii jego cena może nie być szczególnie atrakcyjna:
> Tani chiński elektryk ZD D2S będzie kosztował ~50 tysięcy złotych. Plus wynajem baterii
Samochody elektryczne powyżej 100 tysięcy złotych
W cenie do 120 tysięcy złotych do zestawienia dojdzie nam jeszcze tylko VW e-Up, którego rynkowa kariera prawdopodobnie ma się ku końcowi. Warto jednak dodać, że już za dwa lata w tym przedziale ma się pojawić inny liczący się konkurent tego samego producenta: VW ID.
Nowy elektryk Volkswagena ma być wielkości VW Golfa, ale we wnętrzu zaoferuje przestrzeń VW Passata. Według niedawnych rewelacji pisma Handelsblatt, auto ma być dostępne w cenie około 110-120 tysięcy złotych:
> Cena elektrycznego Volkswagena ID. od 110-120 tysięcy złotych? To będzie HIT!
Jeśli do wydania mamy około 130-140 tysięcy złotych, wybór robi się większy. W ofercie znajdziemy bowiem Renault Zoe, czyli samochód elektryczny wielkości Toyoty Yaris, lub też najtańsze warianty Nissana Leafa (2018) w bazowej edycji Visia. Tej ostatniej jednak na próżno szukać w cennikach – nieliczne samochody dostępne są na Otomoto:
> Dlaczego ten Nissan Leaf na Otomoto jest taki tani? Odpowiadamy: wcale nie jest bardzo tani, ALE…
Większy wybór? Od 160 tysięcy złotych
Sensowne samochody elektryczne rozpoczynają się od około 160 tysięcy złotych. Nieco poniżej tej kwoty otrzymamy Hyundaia Ioniq Electric (2018) z baterią 28 kWh i realnym zasięgiem 200 km lub Nissana Leafa (2018) Acenta z baterią 40 kWh i zasięgiem 243 km. Nieco powyżej z kolei znajduje się elektryczny van, Nissan e-NV200 Evalia (2018), który dzięki baterii 40 kWh przejeżdża około 190 kilometrów na jednym ładowaniu.
Ceny Hyundaia Kona Electric i Tesla Model 3
Największymi niewiadomymi i jednocześnie jednymi z najbardziej wyczekiwanych modeli są Tesla 3 i Hyundai Kona Electric. Na podstawie rynku niemieckiego i holenderskiego szacujemy, że Kona Electric (2019) z baterią o pojemności 39,2 kWh powinna kosztować około 163,5 tysiąca złotych. Wariant 64 kWh – 183,5 tysiąca złotych. To mniej niż prognozowaliśmy do niedawna (196 tysięcy złotych), ale takie kwoty wynikają nam z porównań między europejskimi cenami kilku modeli Hyundaia.

Oferowany domyślnie zielony Hyundai Kona Electric jest nieco droższy od samochodu w wersji szarej. W Europie dopłata za biało-zielono-czarne malowanie to 590 euro, w Polsce będzie to zapewne około 3 tysięcy złotych (c) Hyundai
Według naszych obliczeń cena Tesla Model 3 w Polsce wyniesie około 180 tysięcy złotych. Warto jednak podkreślić, że mówimy tutaj o podstawowym wariancie z baterią 50 kWh, który dziś nie jest dostępny nawet w Stanach Zjednoczonych – i nawet tam ma się pojawić najwcześniej za kilka miesięcy.
> Najtańsza Tesla Model 3 kosztuje 35 tysięcy dolarów i… na pewno trafi na rynek!
Wszystkie podawane przez nas ceny pochodzą z cenników producentów. Zawierają minimalną liczbę opcji.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|