Oto aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce. W segmencie hybryd, które nie pozwalają na tanią/darmową jazdę dzięki ładowaniu baterii z gniazdka, królują Toyota i Lexus, chociaż najlepszy stosunek możliwości do ceny wydaje się oferować Kia Niro Hybrid. Z kolei najtańszy model plug-in to Kia Niro Plug-in, a gdy dysponujemy budżetem w okolicy 160 tysięcy złotych, możemy już wybierać między Kią, Hyundaiem, Toyotą, BMW i Mini – albo porządnym samochodem elektrycznym.
Aktualizacja 6.01.2019: do rankingu dorzuciliśmy Hyundaia Ioniq Hybrid i Kię Niro Hybrid oraz zmieniliśmy kolorowanie Lexusa.
Ceny hybryd w Polsce: od 64 790 do 903 630 zł
Spis treści
Najtańszą starą hybrydą (bez możliwości ładowania z gniazdka) jest dziś Toyota Yaris 1.5 Hybrid w pakiecie wyposażeniowym Active. Samochód musi się bardzo dobrze sprzedawać, ponieważ w cenniku zastosowano sprytną sztuczkę: cena z rabatem 4 000 złotych to 64 790 złotych (pierwszy wiersz), podczas gdy w listopadzie 2018 ten sam samochód kosztował… 64 790 złotych (porównaj: Aktualne ceny hybryd i nowoczesnych hybryd plug-in w Polsce [RANKING listopad 2018])
Jeśli ktoś więc czekał od listopada na niższe ceny licząc na to, że samochód potanieje, to… musi jeszcze trochę poczekać, bo na razie nie potaniał.
> Kupiłem Teslę S po taxi z 500 000 km przebiegu i… nigdy nie byłem bardziej szczęśliwy [Czytelnik]
Podobną sztuczkę z cenami zauważyliśmy w Lexusie: w stosunku do cen z listopada, Lexus CT 200h Elegance podrożał o 18,9 tysiąca (!) złotych (z 100 900 zł do 119 800 zł), dzięki czemu wyprzedawany o 1 000 zł taniej model z rocznika 2018 wydaje się wyjątkowo opłacalny: kosztuje 99 900 zł (w listopadzie: 100 900 zł).
Najtańszą hybrydą plug-in nadal jest Kia Niro (słupek fioletowy), której cena rozpoczyna się od 127 900 złotych. Jeśli więc ktoś rozważa zakup Toyoty Prius – ceny od 120 900 zł – nie powinien nawet się zastanawiać: Kia będzie minimalnie droższa, ale pozwoli na wyższe oszczędności dzięki ładowaniu baterii z gniazdka.
Ceny Toyoty RAV4 2019 i Camry Hybrid 2019
Nowością w naszym zestawieniu jest Toyota RAV4 2019 i Toyota Camry Hybrid 2019. Choć samochody nie widnieją jeszcze na oficjalnej stronie Toyoty, ich ceny podał już IBRM Samar: nowa RAV4 2019 ma kosztować od 159 900 złotych (RAV4 2018 od 130 900 zł), podczas gdy cena Toyoty Camry Hybrid 2019 została ustalona na poziomie 139 000 złotych.
> Nowa Toyota RAV4 (2019): hybryda z silnikiem 2.5, wariantu czysto elektrycznego nie będzie
Inne ciekawostki: drogie Volvo, diesle-hybrydy Mercedesa, brak Volkswagena i powrót BMW
Gdy przyglądamy się cenom, Volvo może wywołać u nas chwilową palpitację serca: producent pozycjonuje się na równi z Mercedesem i BMW. Niestety, znajdujące się w samochodach silniki elektryczne należy traktować raczej jako chwilowe dopalacze niż sposób na ekologiczną jazdę. Po przejściu na procedurę WLTP hybrydy plug-in Volvo w Niemczech straciły prawo do bonusu środowiskowego (patrz: NIEMCY. Hybrydy plug-in Volvo tracą dofinansowanie – nie są ekologiczne).
Z zaskoczeniem dostrzegliśmy, że na stronę Mercedesa wróciły hybrydy plug-in: Mercedes E 300e i E 300de (szare słupki), a więc pojazdy zasilane, odpowiednio, benzyną i olejem napędowym. W zestawieniu pojawiły się też dwa modele BMW: 225xe iPerformance oraz 530e, natomiast nadal nie widać następcy 330e.
Z polskiej oferty na stałe wypadły natomiast VW Golf GTE i Passat GTE. Zniknęły we wrześniu 2018 roku i nie zanosi się na to, by miały wrócić.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: