Oto aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce. W segmencie hybryd, które nie pozwalają na tanią/darmową jazdę dzięki ładowaniu baterii z gniazdka, królują Toyota i Lexus, chociaż najlepszy stosunek możliwości do ceny wydaje się oferować Kia Niro Hybrid. Z kolei najtańszy model plug-in to Kia Niro Plug-in, a gdy dysponujemy budżetem w okolicy 160 tysięcy złotych, możemy już wybierać między Kią, Hyundaiem, Toyotą, BMW i Mini – albo porządnym samochodem elektrycznym.

Aktualizacja 6.01.2019: do rankingu dorzuciliśmy Hyundaia Ioniq Hybrid i Kię Niro Hybrid oraz zmieniliśmy kolorowanie Lexusa.

Ceny hybryd w Polsce: od 64 790 do 903 630 zł

Najtańszą starą hybrydą (bez możliwości ładowania z gniazdka) jest dziś Toyota Yaris 1.5 Hybrid w pakiecie wyposażeniowym Active. Samochód musi się bardzo dobrze sprzedawać, ponieważ w cenniku zastosowano sprytną sztuczkę: cena z rabatem 4 000 złotych to 64 790 złotych (pierwszy wiersz), podczas gdy w listopadzie 2018 ten sam samochód kosztował… 64 790 złotych (porównaj: Aktualne ceny hybryd i nowoczesnych hybryd plug-in w Polsce [RANKING listopad 2018])

Fragment cennika wyprzedażowego Toyoty Yaris ze stycznia 2019 (c) Toyota

Jeśli ktoś więc czekał od listopada na niższe ceny licząc na to, że samochód potanieje, to… musi jeszcze trochę poczekać, bo na razie nie potaniał.

> Kupiłem Teslę S po taxi z 500 000 km przebiegu i… nigdy nie byłem bardziej szczęśliwy [Czytelnik]

Podobną sztuczkę z cenami zauważyliśmy w Lexusie: w stosunku do cen z listopada, Lexus CT 200h Elegance podrożał o 18,9 tysiąca (!) złotych (z 100 900 zł do 119 800 zł), dzięki czemu wyprzedawany o 1 000 zł taniej model z rocznika 2018 wydaje się wyjątkowo opłacalny: kosztuje 99 900 zł (w listopadzie: 100 900 zł).

Najtańszą hybrydą plug-in nadal jest Kia Niro (słupek fioletowy), której cena rozpoczyna się od 127 900 złotych. Jeśli więc ktoś rozważa zakup Toyoty Prius – ceny od 120 900 zł – nie powinien nawet się zastanawiać: Kia będzie minimalnie droższa, ale pozwoli na wyższe oszczędności dzięki ładowaniu baterii z gniazdka.

Ceny Toyoty RAV4 2019 i Camry Hybrid 2019

Nowością w naszym zestawieniu jest Toyota RAV4 2019 i Toyota Camry Hybrid 2019. Choć samochody nie widnieją jeszcze na oficjalnej stronie Toyoty, ich ceny podał już IBRM Samar: nowa RAV4 2019 ma kosztować od 159 900 złotych (RAV4 2018 od 130 900 zł), podczas gdy cena Toyoty Camry Hybrid 2019 została ustalona na poziomie 139 000 złotych.

> Nowa Toyota RAV4 (2019): hybryda z silnikiem 2.5, wariantu czysto elektrycznego nie będzie

Inne ciekawostki: drogie Volvo, diesle-hybrydy Mercedesa, brak Volkswagena i powrót BMW

Gdy przyglądamy się cenom, Volvo może wywołać u nas chwilową palpitację serca: producent pozycjonuje się na równi z Mercedesem i BMW. Niestety, znajdujące się w samochodach silniki elektryczne należy traktować raczej jako chwilowe dopalacze niż sposób na ekologiczną jazdę. Po przejściu na procedurę WLTP hybrydy plug-in Volvo w Niemczech straciły prawo do bonusu środowiskowego (patrz: NIEMCY. Hybrydy plug-in Volvo tracą dofinansowanie – nie są ekologiczne).

Z zaskoczeniem dostrzegliśmy, że na stronę Mercedesa wróciły hybrydy plug-in: Mercedes E 300e i E 300de (szare słupki), a więc pojazdy zasilane, odpowiednio, benzyną i olejem napędowym. W zestawieniu pojawiły się też dwa modele BMW: 225xe iPerformance oraz 530e, natomiast nadal nie widać następcy 330e.

Z polskiej oferty na stałe wypadły natomiast VW Golf GTE i Passat GTE. Zniknęły we wrześniu 2018 roku i nie zanosi się na to, by miały wrócić.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]