Portal MotorTrend zamieścił test Tesli Model 3 Highland. Dziennikarze twierdzą, że producent uważnie wsłuchał się w głosy odbiorców i poprawił niemal wszystkie niedoróbki starej wersji. Nie ruszono baterii i silników, bo, w domyśle, tam wszystko grało. Mechanicznie Tesla Model 3 Highland i Tesla Model 3 przed liftingiem to niemal te same samochody, w nowej wersji nawet nie ma odlewów. Ale zmieniono wygląd nadwozia, poprawiono wykończenie, dopieszczono wnętrze.

Tesla Model 3 Highland, recenzja MotorTrend

Nadwozie

Zgodnie z deklaracją producenta, nadwozie Tesli Model 3 Higland jest w całości nowe oprócz tylnych błotników i drzwi. Same drzwi zamykają się z solidnym dźwiękiem – już nie przywodzą na myśl Toyoty. Przeniesienie świateł na klapę bagażnika miało rozwiązać problem złego spasowania i nierównych przerw. Przeprojektowane nadwozie i inaczej ułożone kanały powietrzne sprawiły, że współczynnik oporu powietrza / Cx Tesli Model 3 Highland spadł z 0,225 do 0,219.

Efektem są wyższe o około 10 procent zasięgi auta.

Tesla Model 3 sprzed faceliftingu (biała, po lewej) i Tesla Model 3 Highland (c) MotorTrend

Wnętrze

Z kokpitu zniknęło drewno, zastąpiono je tkaniną. Pas oświetlenia nastrojowego biegnie przez drzwi i podszybie. Według dziennikarzy MotorTrend najlepiej prezentuje się dwukolorowe, białe wnętrze z czarnymi wstawkami. Ale nawet wcześniejsza czerń została przełamana pasem świetlnym. Brak dźwigni wyboru kierunku jazdy zmusza oprogramowanie do zgadywania, czy planujemy ruszyć w przód, czy w tył. Tesla Model 3 Highland ponoć rzadko sobie z tym radzi. Dlatego człowiek może wybrać kierunek na najbliższej mu krawędzi ekranu lub z użyciem przycisków przy lusterku.

Co interesujące, recenzenci zaakceptowali przyciski dotykowe. Przywiodły im one na myśl marki z najwyższej półki (Ferrari, Lamborghini, Aston Martin), więc odpuścili. Narzekali tylko na kierunkowskazy. Sam ekran ma cieńszą ramkę, w jego dolnej części pojawiły się kontrolki sterujące podgrzewaniem oraz wentylacją foteli. Tylna kanapa wraz z oparciem została ustawiona pod nieco innym kątem, co powinno przełożyć się na wyższy komfort pasażerów. Nawiewami z tyłu steruje się z użyciem ekranu dotykowego, który na prezentacji producenta ma też funkcje multimedialne:

Wrażenia z jazdy

O ile sam zespół napędowy nie uległ zmianie, o tyle kabina została porządnie wyciszona. Różnicę w stosunku do starszej wersji określono mianem „nieba a ziemi”. Wszystkie szyby są teraz dzwiękoszczelne. Lepsze spasowanie i niższy Cx powodują niższe szumy wiatru na nadwoziu. Wytłumiono również pokrywę przedniego bagażnika, zmieniono tuleje zawieszenia i hamulce, by do wnętrza nie docierały hałasy. Na ostatnim etapie o ciszę dbają miękkie materiały wykończeniowe i grubsze podkłady pod nimi.

Nowe amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia nadal są twarde, ale znacząco poprawiły jakość jazdy. Na wybojach głowa nie skacze już tak bardzo, łomot z tyłu dobiega tylko wtedy, gdy amortyzatory z tyłu są maksymalnie sprężone. Dotyczy to głównie wersji z napędem na tył. Układ kierowniczy działa identycznie.

Tesla Model 3 Highland, wady

Dziennikarzom z MotorTrend nadal nie podoba się przeniesienie wszystkich kontrolek na ekran środkowy. Nie obraziliby się za niewielki ekran z dodatkowymi kontrolkami czy wyświetlacz projekcyjny (Head-up, HUD). Nie spodobało im się też, że szklany dach nie umożliwia sterowania przeziernością. W słońcu elementy kabiny mocno się nagrzewały. Uważają wreszcie, że Tesla powinna przemyśleć usunięcie „nadmiarowych” czujników, w tym szczególnie czujników parkowania.

Tesla Model 3 Highland w wersji RWD i Long Range AWD (c) MotorTrend

Autopilota uznano za doskonale działający adaptacyjny tempomat, Rozszerzony Autopilot wzbudzał mieszane uczucia (choć miał przydatne funkcje), natomiast FSD beta okazało się niegodne zaufania, doprowadziło też do kilku niebezpiecznych sytuacji. Generalnie: Teslę Model 3 Highland uznano za samochód znacznie lepszy niż wariant, który zastępuje.

Warto poczytać: 2024 Tesla Model 3 Highland First Drive: Making Real Improvements i obejrzeć:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.6]