Orlen miał bardzo ambitne plany dotyczące uruchomienia sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych. Już rok temu mowa była najpierw o 150, później o 50 stacjach gotowych do końca 2019 roku. Terminu nie udało się dotrzymać, ale sieć wcale nie jest taka mała. Naliczyliśmy łącznie 38 lokalizacji ze stacjami szybkiego ładowania, z czego aż 10 z urządzeniami obsługującymi moc ponad 50 kW!
Stacje ładowania Orlenu – często 70+ kW, ciągle za darmo
Największa liczba stacji znajduje się na Górnym Śląsku (okolice Katowic) oraz w Małopolsce (Kraków i okolice), ale nie da się przeoczyć wysp we Wrocławiu, Częstochowie i przy Poznaniu. Stacje dostępne są za darmo, dlatego w stolicy Dolnego Śląska dochodziło do bojów o nie z pewnym właścicielem czarnego Chevroleta Volta. 😉
Rzecz jasna wszyscy mają równe prawo, by z nich korzystać.
Dużą zaletą stacji Orlenu są wysokie moce ładowania. Jeśli producentem ładowarki jest EkoEnergetyka, możemy być niemal pewni, że rozpędzimy się do ponad 50 kW – oczywiście pod warunkiem, że samochód poradzi sobie z takimi mocami. Na PlugShare znajdują się zdjęcia z 10 stacji, na których widać moce od około 55 do 74 kW. Możliwe, że jest ich więcej – jeśli tak, poprosimy o sygnał.
Dla porównania: GreenWay Polska chwali się dziś zaledwie 7 stacjami obsługującymi moce powyżej 50 kW (w tym jedną 150 kW)!
> Skoda CitigoE iV lub inny tani samochód elektryczny – czy można takim podróżować po Polsce? [MAPA]
Oto robocza wersja mapy z naniesionymi wszystkimi punktami, jakie udało nam się znaleźć:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jeżeli na mapie brakuje jakiegoś urządzenia, również poprosimy o informację.