General Motors wraz z chińskim SAIC wprowadziły w Chinach do sprzedaży model Buick Velite 6 Plus MAV, czyli czysto elektryczny wariant Buicka Velite 6. Samochód nieprzypadkowo przypomina Opla Astrę/Insignię, wykorzystano w nim bowiem nadwozie i sporą liczbę elementów konstrukcyjnych General Motors. Baterie i napęd pochodzą od SAIC.
Buick Velite 6 Plus: dane techniczne, cena i wszystko, co wiemy
Pierwsze wzmianki dotyczące elektryfikacji modelu pojawiły się już w kwietniu 2018 roku. Zapowiedziano wtedy wariant hybrydowy (PHEV) z silnikiem spalinowym o pojemności 1,5 litra oraz dwoma silnikami elektryczny.
Elektryczny Buick Velite 6 Plus dysponuje baterią o pojemności 52,5 kWh (prawdopodobnie pojemność całkowita), która pozwala na przejechanie 410 jednostek NEDC, co powinno przełożyć się na około 275 kilometrów zasięgu realnego [obliczenia www.elektrowoz.pl]. To więcej niż pierwsza wersja zaprezentowana kilka miesięcy temu, która była w stanie pokonać około 200 kilometrów na jednym ładowaniu.
Samochód należy do segmentu D i ma oferować rozsądny stosunek możliwości do ceny. Moc silnika elektrycznego to 110 kW (150 KM), moment obrotowy – 350 Nm. Przyspieszenie do 50 km/h ma trwać 3,6 sekundy, przyspieszenia do 100 km/h nie podano. Auto wyposażono w zbiór dość standardowych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy (6 poduszek powietrznych, mechanizm awaryjnego hamowania po wykryciu przeszkody, ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu itd.).
> Tesla Model 3 podrożała, wariant Performance tylko z szarymi felgami 20″ zamiast srebrnych
Ciekawostką jest możliwość aktualizacji online oprogramowania systemu multimedialnego oraz darmowe 100 GB danych przez LTE każdego roku. Cena samochodu w najbogatszej wersji wynosi równowartość 109 tysięcy złotych (199 800 yuanów) po uwzględnieniu rządowych i lokalnych dopłat. W najtańszej wersji z mniejszą baterią, zasięgiem 200 km i słabszym silnikiem auto kosztuje równowartość około 91 tysięcy złotych.