DS 3 Crossback E-Tense to pierwszy czysto elektryczny samochód Grupy PSA, który powstał na bazie platformy e-CMP. Właśnie ujawniono jego cenę w Belgii: 37 700 euro, co po uwzględnieniu różnic w stawkach podatku VAT oznaczałoby 165 tysięcy złotych w Polsce. Tanio więc nie jest.
DS 3 Crossback E-Tense: cena Leafa, wielkość Zoe
DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 i Opel E-Corsa – te trzy samochody elektryczne wykorzystują tę samą platformę Grupy PSA. DS 3 i Peugeot e-208 mają baterie o identycznych pojemnościach (50 kWh) i silniki o identycznych mocach (100 kW / 136 KM) i momentach obrotowych (260 Nm). Auta muszą być więc ze sobą powiązane również w kwestii polityki cenowej.
Teraz właśnie dowiadujemy się, że DS 3 Crossback E-Tense rozpoczyna się w Belgii od 37,7 tysiąca euro (źródło), co jest wartością o 0,1 procent wyższą niż kwota, którą wyliczyliśmy w marcu 2019 roku (164,9 tys. złotych :). Wtedy szacowaliśmy, że Peugeot e-208 powinien startować od 139 tysięcy złotych.
Wygląda na to, że dziś zyskaliśmy kolejne potwierdzenie, że cena elektrycznego Peugeota rozpocznie się właśnie w okolicy 140 tysięcy złotych.
> Elektryczna Syrena, czyli Vosco S106EV na pierwszym nagraniu [wideo]
Trudno powiedzieć, czy są to wieści dobre, czy może złe. Zarówno DS 3 Crossback E-Tense, jak i Peugeot e-208 należą do segmentu B, czyli konkurują bezpośrednio z Renault Zoe. Bazowe ceny Renault Zoe są zbliżone, czyli za te same pieniądze, które wydamy w Renault, Grupa PSA zaoferuje nam lepszy zasięg, wyższą moc i lepsze parametry – przynajmniej w przypadku Peugeota e-208. To dobra wiadomość.
Zła jest taka, że 140 tysięcy złotych za samochód segmentu B to ciągle bardzo dużo pieniędzy. Za tę kwotę Polak wybierze świetnie wyposażonego Volkswagena Golfa czy Toyotę Corolę Hybrid…
Zdaniem redakcji www.elektrowoz.pl
Obyśmy się mylili.