DS 3 Crossback E-Tense to pierwszy czysto elektryczny samochód Grupy PSA, który powstał na bazie platformy e-CMP. Właśnie ujawniono jego cenę w Belgii: 37 700 euro, co po uwzględnieniu różnic w stawkach podatku VAT oznaczałoby 165 tysięcy złotych w Polsce. Tanio więc nie jest.

DS 3 Crossback E-Tense: cena Leafa, wielkość Zoe

DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 i Opel E-Corsa – te trzy samochody elektryczne wykorzystują tę samą platformę Grupy PSA. DS 3 i Peugeot e-208 mają baterie o identycznych pojemnościach (50 kWh) i silniki o identycznych mocach (100 kW / 136 KM) i momentach obrotowych (260 Nm). Auta muszą być więc ze sobą powiązane również w kwestii polityki cenowej.

Teraz właśnie dowiadujemy się, że DS 3 Crossback E-Tense rozpoczyna się w Belgii od 37,7 tysiąca euro (źródło), co jest wartością o 0,1 procent wyższą niż kwota, którą wyliczyliśmy w marcu 2019 roku (164,9 tys. złotych :). Wtedy szacowaliśmy, że Peugeot e-208 powinien startować od 139 tysięcy złotych.

Wygląda na to, że dziś zyskaliśmy kolejne potwierdzenie, że cena elektrycznego Peugeota rozpocznie się właśnie w okolicy 140 tysięcy złotych.

> Elektryczna Syrena, czyli Vosco S106EV na pierwszym nagraniu [wideo]

Trudno powiedzieć, czy są to wieści dobre, czy może złe. Zarówno DS 3 Crossback E-Tense, jak i Peugeot e-208 należą do segmentu B, czyli konkurują bezpośrednio z Renault Zoe. Bazowe ceny Renault Zoe są zbliżone, czyli za te same pieniądze, które wydamy w Renault, Grupa PSA zaoferuje nam lepszy zasięg, wyższą moc i lepsze parametry – przynajmniej w przypadku Peugeota e-208. To dobra wiadomość.

Zła jest taka, że 140 tysięcy złotych za samochód segmentu B to ciągle bardzo dużo pieniędzy. Za tę kwotę Polak wybierze świetnie wyposażonego Volkswagena Golfa czy Toyotę Corolę Hybrid…

Zdaniem redakcji www.elektrowoz.pl

Obyśmy się mylili.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]