Według danych zebranych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) w I kwartale 2019 roku wzrosła sprzedaż wszystkich samochodów – oprócz aut z silnikami Diesla i zasilanymi paliwem alternatywnym. Największy wzrost w wartościach bezwzględnych zanotowano na rynku hybryd (HEV).
Sprzedaż samochodów elektrycznych w I kwartale 2019 roku [ACEA]
W I kwartale 2019 roku na terenie Polski sprzedano (zarejestrowano) następującą liczbę samochodów nowych:
- samochody z silnikami benzynowymi – 101 417 egzemplarzy (+2 procent),
- samochody z silnikami DIesla – 29 608 egzemplarzy (-8 procent),
- stare hybrydy (HEV) – 6 046 egzemplarzy (+5,3 procent),
- samochody z napędami alternatywnymi, nieelektryczne – 2 057 (-5,2 procent),
- samochody elektryczne (BEV) – 413 egzemplarzy (+177,2 procent),
- hybrydy ładowane z gniazdka (plug-in, PHEV) – 207 egzemplarzy (+5,6 procent).
W Polsce segment starych (klasycznych) hybryd to przede wszystkim Toyota – producenta trzeba zatem pochwalić za doskonałe wyniki sprzedażowe na tle aut zelektryfikowanych. Najpoważniejszy spadek zanotowały z kolei samochody z silnikami Diesla. Choć olej napędowy nadal jest drugim paliwem na rynku spalinowych samochodów osobowych, zainteresowanie nim będzie raczej spadać niż rosnąć.
> Autonomiczna ciężarówka T-Pod rozpoczęła kursowanie w Szwecji
W Polsce na doskonały wzrost w segmencie samochodów elektrycznych wpłynęły duże zakupy (200-250 egzemplarzy) w Innogy Go, jednak nawet bez nich liczba aut powinna wzrosnąć o kilka procent.