Sandy Munro, człowiek, który jako pierwszy rozebrał i szczegółowo opisał Teslę Model 3, ocenia teraz Cybertrucka. Jego zdaniem zastosowana przez Elona Muska technologia sprawia, że samochód będzie „niezwykle tani” w produkcji. Wszystko za sprawą konstrukcji.
Cybertruck z samonośnym egzoszkieletem = sposób na niższe koszty
Cybetruck został zaprojektowany w taki sposób, żeby karoseria stanowiła część samonośnego nadwozia. A nadwozie zostało wykonane z ultrawytrzymałej stali gatunku 30x, która wytrzymuje uderzenia młotem i strzał z rewolweru kaliber 9 mm z odległości 10 metrów (dolne zdjęcie, miniatura po lewej) – taka kula bez problemu penetruje zwykłe drzwi (miniatura po prawej):
Sandy Munro twierdzi, że takie podejście do konstrukcji samochodu sprawia, że jest on „niezwykle tani” w produkcji. Bo nie trzeba składać nadwozia i podwozia z różnych elementów, nie trzeba też lakierować karoserii.
Munro wyliczył, że linia produkcyjna zdolna wytworzyć 50 tysięcy Cybertrucków powinna kosztować 30 milionów dolarów, podczas gdy w wypadku 50 tysięcy Fordów F-150 jest to aż 210 milionów dolarów. To siedmiokrotna różnica w cenie!
> Tesla Model 3 rozbija w pył spalinowych konkurentów na amerykańskim rynku [WheelsJoint]
Gwoli sprawiedliwości trzeba dodać, że Munro oceniał Cybertrucka tylko na podstawie prezentacji i internetowych świadectw, bez dostępu do auta. Mógł się więc pomylić, ale raczej nie pomylił się o rzędy wielkości: