Premiera Cybertruck za nami. Projekt jest… zupełnie inny niż wszystko, co dotychczas trafiło na drogi. Auto ma samonośną konstrukcję z ultrawytrzymałej stali, wzmocnione szyby, zawieszenie pneumatyczne i będzie startować od 39 900 dolarów w wersji z napędem na tył.

Cybertruck / Tesla Pickup = o-szo-ło-mie-nie

Przy pierwszym kontakcie Cybertruck szokuje. Ale w jego sylwetce jest coś, co szybko zaczyna przemawiać do potencjalnego nabywcy. I może go do siebie przekonać, bo takiego samochodu na drogach jeszcze nie było. Na tak odważny projekt „tradycyjni” producenci nie pozwolili sobie w wizjach prototypów. Faktycznie jest cyberpunkowo i w stylu „Łowcy Androidów”.

Trzeba jednak powiedzieć, że premiera prawie się udała. Prawie, bo choć ultrawytrzymała stal w nadwoziu zniosła uderzenia młota, to szyby w samochodzie nie wytrzymały uderzenia kuli (zdjęcia poniżej). Abstrahując od tego, że w normalnym aucie kulka wpadłaby do środka, coś jednak poszło nie tak.

Nawet sam Musk przyznał, że nie wie, co się stało – podczas testu wszystko było dobrze. Pokazano to zresztą chwilę wcześniej z kulką spadającą na szybę z dużej wysokości.

I to go mocno skonfundowało, podczas pozostałej części premiery był bardzo oszczędny w słowach, a prezentacja szybko się zakończyła.

Ultrawytrzymała stal i wymiary Tesla Cybertruck

Ultrawytrzymałej stali należą się jeszcze dwa słowa. Otóż jest ona 30 razy bardziej wytrzymała niż typowa stal stosowana w karoseriach – z reguły stosuje się ją raczej w tych miejscach konstrukcji, które tworzą klatkę chroniącą pasażerów. Jej głównym zadaniem jest zapobieżenie penetracji kabiny. Tymczasem tutaj wykonano z niej nadwozie i to nadwozie samonośne, a nie metalową obudowę przytwierdzoną do ramy z kołami.

Wymiary? Samochód ma 5,88 metra długości, 2,03 metra szerokości i 1,91 metra wysokości. W środku znajduje się 6 miejsc, a skrzynia ładunkowa oferuje 1,98 metra długości.

Adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie jako standard

Tesla Pickup / Cybertruck w standardzie wyposażony jest w adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie. Ładowność skrzyni to 1,588 tony, a maksymalna waga ciągniętej przyczepy to 6,35 tony (!). Ale oczywiście może być to również Ford F-150.

Przyspieszenie i jazda terenowa

Przyspieszenie do 97 km/h (0-60 mph) trwa 2,9 sekundy (!) i jest lepsze niż w Porsche 911. Jedną czwartą mili samochód pokonuje w 10,8 sekundy – tyle przynajmniej obiecuje producent. Na nagraniu auto faktycznie wypadło lepiej niż Porsche.

Maksymalny prześwit auta to 40,6 centymetra, kąt natarcia wynosi 35 stopni. Mamy więc do czynienia z samochodem, który bez problemu poradzi sobie w trudnym terenie i w zastosowaniach wojskowych. Albo na pikniku dzięki wysuwającym się z nadwozia półkom. Jak w Rivianie:

Auto obsługuje ładowanie z mocą ponad 250 kW, posiada co najmniej dwa gniazdka pod napięciem 110/220 woltów oraz wbudowany kompresor powietrza. We wnętrzu jest 6 miejsc ustawionych tak, jak w Hondzie FR-V, czyli w dwóch rzędach:

Zasięgi i ceny Cybertrucka

Zasięgi samochodu to:

  • ponad 402 kilometry,
  • ponad 483 kilometry,
  • ponad 805 kilometrów.

Cena samochodu dla wersji z napędem na tylną oś rozpoczyna się od 39 900 dolarów. Wersja z napędem na obie osie będzie startować od 49 900 dolarów, ale jest też wariant „Plaid” wyposażony w trzy silniki, osiągający ponad 805 kilometrów zasięgu i rozpędzający się do 209 km/h. Ten wystartuje od 69 900 dolarów.

Tesla Quad / ATV

Oprócz samochodu podczas premiery zaprezentowano też quada (ATV), który idealnie pasuje do skrzyni ładunkowej. Ale wiemy o nim tylko tyle, że można go podłączyć tam do ładowania – Elon Musk bardzo szybko zszedł ze sceny. Cena quada Tesli nie została ujawniona, wiadomo jednak, że będzie on elementem wyposażenia opcjonalnego w Cybertrucku.

Cybertrucka można już zamówić (TUTAJ), do produkcji wejdzie pod koniec 2021 roku, a wersja z trzema silnikami (Tri Motor AWD) – pod koniec 2022 roku. Cała prezentacja znajduje się poniżej:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.5]