Stuttgart, siedziba firm Porsche i Mercedes-Benz, regularnie wygrywał w rankingach na metropolię z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w całych Niemczech. Dlatego władze miasta, po licznych zresztą bojach, zdecydowały: od 1 stycznia 2019 roku do miasta nie wjadą samochody z silnikami Diesla poniżej normy Euro 5.

Stuttgart z całkowitym zakazem dla diesli starszych niż 9 lat

Norma Euro 5 obowiązuje od września 2009 roku. To znaczy, że na teren aglomeracji nie wjadą samochody z silnikami Diesla, które zostały wyprodukowane dawniej niż 9,25 roku temu. Jak informuje Deutsche Welle, odpowiednie tablice pojawiły się już na wszystkich drogach wjazdowych. Za nieprzestrzeganie zakazu grozi mandat w wysokości 80 euro, czyli równowartość 344 złotych – ale w pierwszym miesiącu kierowcy będą otrzymywać tylko pouczenia.

> Jak podłączyć Nissana Leafa/inny samochód z 1-fazową ładowarką do „siły” (gniazda 3-fazowego)? [ODPOWIADAMY]

A co z mieszkańcami Stuttgartu? Otóż zostali oni poinformowani o zakazie, ale mogą korzystać ze swoich samochodów do 1 kwietnia 2019 roku. Po okresie przejściowym będą musieli albo zrezygnować z aut, albo też wymienić samochody na nowsze, benzynowe lub elektryczne. Co ciekawe: choć w Stuttgarcie zamieszkuje 2,7 miliona ludzi – a w całej metropolii 5,2 miliona – problem ma dotyczyć zaledwie 72 tysięcy zarejestrowanych lokalnie pojazdów.

Zakaz wjazdu nie obejmuje rzemieślników, karetek i osób pracujących w systemie zmianowym, które nie zawsze mogą skorzystać z alternatywnej komunikacji – na razie bezterminowo. Dozwolone w Niemczech stężenie NO2 (dwutlenku azotu) wynosi 40 mikrogramów na metr sześcienny. Średnia dla Stuttgartu wyniosła w 2017 roku 72 mikrogramy.

> Samochody elektryczne 2019 [KATALOG] – czego się spodziewać w najbliższych miesiącach

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: