Cape Air, amerykańskie linie lotnicze obsługujące Stany Zjednoczone i Karaiby, kupiły „dwucyfrową liczbę” samolotów elektrycznych. Będą to 9-miejscowe modele Alice wyprodukowane przez izraelską firmę Eviation, które do usługi powinny trafić w 2022 roku.
Eviation Alice – loty testowe jeszcze w tym roku
Cape Air ma dziś 92 samoloty spalinowe i, jak chwali się Eviation, linie dokupiły „dwucyfrową liczbę” samolotów elektrycznych. Alice z 9 pasażerami na pokładzie potrafi rozwinąć szybkość 444 km/h (240 węzłów) i osiąga zasięg 1 046 kilometrów na jednym ładowaniu. W samolocie wykorzystano silniki MagniX, ale Eviation informowało wcześniej o zawiązaniu współpracy również z Siemensem.
Samolot znajduje się obecnie w fazie gotowego prototypu i jako taki został zaprezentowany na Paris Air Show 2019. Producent chce w tym roku prowadzić loty testowe oraz spodziewa się, że certyfikacja zakończy się w 2021 roku. Jako że na proces homologacyjny czeka się od 9 miesięcy do roku, a drugie tyle trwają badania, można domniemywać, że Alice w zasadzie jest już gotowy.
Jako ciekawostkę warto dodać, że wspomniany już Siemens postanowił sprzedać oddział eAircfraft zajmujący się silnikami do samolotów elektrycznych. Jego nabywcą jest firma Rolls-Royce, jeden z najważniejszych graczy na rynku samolotowych silników spalinowych.
> Peugeot 2008 także elektryczny, jako e-2008. Powalczy z Hyundaiem Kona Electric