Peugeot poinformował, że pod koniec 2019 roku wprowadzi do oferty model Peugeot e-2008. Ten niewielki crossover (klasa B-SUV) powstanie na bazie zespołu bateryjno-napędowego Peugeota e-208. Bezpośrednią konkurencją samochodu będzie Hyundai Kona Electric, ale warto tutaj dodać, że pojemność akumulatorów e-2008 ulokuje go dokładnie między Koną 39,2 kWh a 64 kWh.

Elektryczny Peugeot e-2008: dane techniczne, moc i wszystko, co wiemy

Peugeot e-2008 nie różni się szczególnie od mniejszego brata: będzie miał baterię o pojemności 50 kWh oraz silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm. Producent obiecuje 310 km WLTP, co sugeruje 265-290 kilometrów zasięgu realnego. Dla porównania: niższy Peugeot e-208 (segment B) oferuje 340 km WLTP, a Opel Corsa-e – 330 km WLTP (również segment B).

Gwarancja na akumulatory Peugeota e-2008 będzie zupełnie standardowa jak na branżę: 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów połączone z obietnicą utrzymania co najmniej 70 procent fabrycznej pojemności przez ten czas. Jeśli wziąć pod uwagę dane, które podaje Główny Urząd Statystyczny, 160 tysięcy kilometrów powinno wystarczyć przeciętnemu Polakowi na ponad 13 lat eksploatacji auta.

> Samochody elektryczne? Zielona energia? Może być problem z pierwiastkami

Wbudowana ładowarka obsłuży ładowanie trzyfazowe (3f) z mocą do 11 kW. Proces uzupełniania energii do pełna z naściennej stacji ładowania ma w takich warunkach potrwać 5 godzin 15 minut. Jeśli przyłącze będzie jednofazowe (1f), czas ładowania wydłuży się do 8 godzin (7,4 kW). W drodze przydatne mają być usługi Free2Move, dzięki którym kierowca będzie mógł wyznaczyć trasę i skorzystać z 85 tysięcy stacji ładowania w Europie – maksymalna obsługiwana przez samochód moc to 100 kW (DC).

Producent zastosował w e-2008 mechanizm rekuperacji z dwoma trybami odzyskiwania energii. Pierwszy ma udawać auto spalinowe: zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia będzie oznaczało powolne wytracanie szybkości. Drugi tryb ma funkcjonować jak w typowym samochodzie elektrycznym: hamowanie regeneracyjne będzie mocne, żeby w większości wypadków kierowca nie musiał w ogóle dotykać pedału hamulca.

Peugeot e-2008 zostanie wyposażony w aktywny tempomat z systemem utrzymywania pasa ruchu, hamowaniem awaryjnym, rozpoznawaniem znaków i monitorowaniem poziomu znużenia kierowcy. Pojemność bagażnika wersji elektrycznej i spalinowej ma być identyczna.

Samochód trafi do oferty pod koniec 2019 roku. Szerszej dostępności auta spodziewamy się w roku 2020. Cena Peugeota e-2008 na razie nie jest znana – jego mniejszy brat, Peugeot e-208, kosztuje obecnie od 159 tysięcy złotych w najwyższym wariancie wyposażeniowym GT Line:

> Peugeot e-208: cena od 159 tysięcy złotych [oficjalnie, Holandia]

Na zdjęciach: elektryczny (niebieski) i spalinowy Peugeot 2008 (c) Peugeot

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]