Grupa PSA oficjalnie poinformowała o zamiarze wprowadzenia na rynek elektrycznych wersji swoich lekkich samochodów dostawczych, które dostępne są również w wersjach osobowych. Elektryczny Opel Vivaro/Vauxhall Vivaro, Peugeot Expert i Citroen Jumpy trafią do oferty w 2020 roku.
Elektryczne samochody dostawcze Grupy PSA z bateriami 50 i 75 kWh
Spis treści
Producent nie podawał dotychczas pojemności baterii, nie mówiąc już o zasięgach, więc próba oszacowania danych technicznych samochodów zawsze była zgaduj-zgadulą. Teraz już wiadomo: Grupa ma zamiar znacząco przeskoczyć VW e-Craftera z baterią 35,8 kWh, bo zaoferuje elektryczne dostawczaki z bateriami o pojemności (źródło):
- 50 kWh, co powinno przełożyć się na maksymalnie 200 km WLTP,
- 75 kWh, co ma pozwolić na osiągnięcie do 300 km WLTP.
> Test Volkswagena e-Craftera w pracy kuriera: „Fajny, ale, uch, jeszcze za drogo” [Czytelnik]
Przeliczając te dane na wartości realne w trybie mieszanym należy spodziewać się odpowiednio 170-180 oraz 250-260 kilometrów na jednym ładowaniu. Po mieście będzie oczywiście więcej, w trasie, szczególnie z dużym ładunkiem – mniej.
Dodajmy tutaj, że samochody dostępne są zarówno w wersjach towarowych (dostawczych), jak też osobowych. Można je więc traktować jak miejsko-podmiejskie auta dostawcze albo elektryczne samochody rodzinne.
Dziś elektryczne dostawczaki, wkrótce elektryczna Astra, Insignia, Citroen C5 lub Peugeot 508?
Elektryczny Peugeot Expert, Opel Vivaro i Citroen Jumpy składane będą w fabryce Hordain we Francji. Zespoły napędowe powstaną w fabryce w Tremery. Wymienione samochody zbudowane są na platformie EMP2, która nadaje się do budowania aut dostawczych (jak widać powyżej), ale też samochodów osobowych segmentów C i D.
Na platformie EMP2 zbudowane są między innymi następujące modele Grupy: Opel Grandland X, Citroen C4 Spacetourer, Citroen C4 Aircross, Peugeot 508, Peugeot 3008 czy 5008. W przyszłości powstaną na niej również Citroen C5, nowy Opel Astra i Opel Insignia.