Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Oto PHASA-35, samolot z ogniwami fotowoltaicznymi, który w przyszłości może utrzymać się w powietrzu przez… rok

Firmy BAE Systems oraz Prismatic połączyły siły, żeby stworzyć bezzałogowy samolot PHASA-35, który byłby w stanie latać przez rok bez konieczności lądowania. Statek powietrzny wyposażony jest w dużą baterię ogniw PV pokrywających skrzydła o rozpiętości 35 metrów.

Rekord lotu bez lądowania w zasięgu ręki?

Ogniwa słoneczne znajdujące się na skrzydłach PHASA-35 wykonane są z arsenku galu (GaAs), który to związek już dziś pozwala na osiągnięcie sprawności zbliżonej do 30 procent. Generowana za ich pomocą energia służy do ładowania baterii Li-ion, zasilania silników i całej reszty elektroniki. Twórcy samolotu przewidują, że są w stanie dostarczyć do niej 0,3-1 kW mocy, co uczyniłoby z samolotu narzędzie do inwigilacji, badań czy komunikacji.

> Embraer ogłosił prace nad samolotem elektrycznym. Pierwszy lot w 2020 roku

Stworzony przez BAE Systems oraz Prismatic bezzałogowy statek powietrzny w założeniu ma szybować na wysokości od 16,8 do 21,3 kilometra przez rok, bez konieczności lądowania (źródło). Zakładana szybkość to od 92,6 do 144,5 km/h. O jej utrzymanie dbałyby dwa silniki napędzające śmigła ulokowane w dość klasyczny sposób:

Choć planowano, że PHASA-35 będzie oferowana od czerwca 2018 roku, terminu nie udało się dotrzymać. Pierwszy eksperymentalny lot odbył się dopiero teraz: samolot wzniósł się na wysokość 2 kilometrów. Kolejne testy powinny mieć miejsce jeszcze w tym roku. Gdy zakończą się powodzeniem, PHASA-35 trafi do oferty w przeciągu 12 miesięcy.

> ZeroAvia: W 2022 roku będziemy mieli napęd wodorowy dla samolotów. 800 km zasięgu na tankowaniu

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version