Nikola Motor Company na podstawie danych z prezentacji dokonała własnych obliczeń, ile ważą i jaka jest pojemność baterii Tesla Semi. Konkurencyjnej firmie wyszło, że elektryczny ciągnik siodłowy Tesli powinien mieć baterie o pojemności 1 055 kWh, które ważyłyby między 4,5 a 5,4 tony!
Spór o pojemność baterii Tesla Semi
Spis treści
Nikola Motor to konkurencyjny do Tesli producent ciężkich pojazdów, w tym ciężarówek. Na podstawie podanych przez Elona Muska informacji firma wyliczyła, że baterie Tesla Semi musiałyby mieć około 1,055 megawatogodziny pojemności. Taki pakiet wraz z obudową i chłodzeniem ważyłby 4,5-5,4 tony – mówimy o samych tylko bateriach!
(Teslas truck numbers. Not Nikola’s) 60mph flat ground 80k weight at 0.36 drag: 1.9kWh/mi = battery usable 950kWh and total energy of 1055kWh pack if 90% SOC so 30min charge would mean >1,500kW charging power for each truck. Pack weight around 10k-12k with cooling, housing, etc.
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) 17 November 2017
Gdyby pojemność z obliczeń okazała się prawdziwa, ładowanie Tesla Semi od 0 do 80 procent w 30 minut oznaczałoby konieczność pompowania do baterii mocy równej 1,5 megawata, czyli 1 500 kilowatów! Nikola Motor – która niewątpliwie ma doskonałe rozeznanie w branży – oszacowała zatem pojemność baterii i moc ładowarek wyżej niż wynikło z obliczeń redakcji www.elektrowoz.pl:
Osobie, która dokonywała obliczeń, najwyraźniej puściły nerwy. W jednej z wypowiedzi pojawiło się nawet stwierdzenie, że Elon Musk i Tesla są pełne g…na, a prezes firmy oszukuje akcjonariuszy.
Oto te wypowiedzi na Twitterze (w języku angielskim):