Na autostradzie A1 w niemieckim landzie Szlezwik-Holsztyn (niem. Schleswig-Holstein) ruszyła budowa sieci trakcyjnej. Posłuży ona do ładowania hybrydowych i, docelowo, elektrycznych pojazdów poruszających się w tym terenie.

Autostrada ładująca w Niemczech

Budowa drogi eHighway ruszyła w kwietniu 2018 roku. Teraz wystartowały prace nad siecią trakcyjną między węzłem Reinfeld a węzłem Luebeck. Trakcja ma zostać oddana do użytku w połowie 2019 roku, a energię do niej dostarczą elektrownie wiatrowe i słoneczne.

> SZWECJA. Otwarto pierwszą na świecie drogę z szyną do ładowania samochodów elektrycznych

eHighway to eksperyment, który pozwoli na ocenienie ekonomicznych i ekologicznych efektów autostrady z siecią trakcyjną. Na początku z doładowania w trasie będą korzystały hybrydowe trolejbusy, jakie kursują między centrami logistycznymi w Reinfeld a portem w Lubece.

Sieć trakcyjną wybuduje Siemens wraz z SPL Powerlines Germany. Koszt projektu to 19 milionów euro, czyli równowartość 82 milionów złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: