Mercedes zaprezentował delikatnie odświeżone warianty eVito i EQV. EQV w końcu zyskał cyfrowe wyświetlacze zamiast liczników wskazówkowych, które stosowano tam zapewne po to, by „nie zaskakiwać kierowców zmianami”; w eVito zostało po staremu. Firma nie pochwaliła się, czy w elektrykach udało jej się zrezygnować ze stacyjki, ale na jednym ze zdjęć udało nam się dojrzeć, że w EQV zastąpił ją przycisk START-STOP. Zespół bateryjno-napędowy nie uległ modyfikacji, a przynajmniej niczego o tym nie wiadomo.
Mercedes EQV i eVito, subtelne odświeżenia
Nowy kokpit Mercedesa EQV wygląda tak, jak na nowoczesnego i elektrycznego Mercedesa przystało. Cyfrowe wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala ukazują potrzebne parametry, w tym procent naładowania baterii czy zasięg. Nie są przeróbkami spalinowego licznika z ikonką dystrybutora paliwa zamienioną na akumulator:
W eVito jest tradycyjnie, ale rozumiemy, cięcie kosztów, liczy się technologia napędu, nowoczesność nie jest aż tak istotna, skoro mamy do czynienia z pojazdem służącym przede wszystkim do transportu towarów. Ekran centralny ma 10,25 cala, ekran na licznikach – 5,5 cala:
Dla porównania kokpit Maxusa Mifa 9, marki należącej do SAIC, siedmiomiejscowego minivana będącego konkurencją EQV. Nie ma stacyjki, nie ma nawet przycisku START-STOP, po prostu się wsiada, wybiera kierunek jazdy i jedzie:
Mercedes chwali się „odświeżonym wyglądem, większym komfortem, bezpieczeństwem i funkcjonalnością”. Względem EQV ma zostać zastosowana „strategia luksusowa”, podczas gdy eVito będzie podlegało „strategii premium”. Ich wdrożenie ma zostać zakończone do 2026 roku, gdy na rynku pojawi się nowa architektura aut dostawczych i osobowych, VAN.EA. Firma przyznała się przy okazji, że sprzedała dotychczas 40 000 elektryków w segmencie vanów i że największą popularnością cieszy się eVito.
W EQV pojawił się opcjonalny pas świetlny otaczający atrapę chłodnicy, eVito po raz pierwszy może mieć zainstalowany system MBUX obsługujący m.in. technologię komunikacji między samochodami (Car-to-X) czy informacje o ruchu drogowym odbierane na żywo. Ponadto EQV pozwala na skorzystanie z usługi Mercedes Me Charge, dzięki której właściciele samochodu mogą mieć niższe stawki na ładowanie oraz rozliczać uzupełnianie energii na jednej fakturze (eVito – w przyszłości). Obydwa auta mają dysponować „inteligentną nawigacją z aktywnym zarządzaniem zasięgiem i usługami w chmurze” oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Dodano pakiet parkingowy z widokiem 360 stopni, uproszczono zestawy wyposażenia.
Nie zmieniono technologii. Mercedes EQV i eVito wyposażone są w baterie o pojemności 100 (~90) kWh oraz silniki o mocy 150 kW/204 KM napędzające przednie koła. Maksymalna moc ładowania według deklaracji producenta to 110 kW, co nie jest oszałamiająco wysoką wartością, jeśli weźmiemy pod uwagę, że vany to raczej energożerne pojazdy.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.