Jerome Guillen odchodzi z Tesli, poinformował producent. Nie podano przyczyn rozstania, jest ono natomiast mocno zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że zaledwie w marcu 2021 roku Guillen został szefem nowego działu Ciężkiego Transportu, który ma wprowadzić na rynek Teslę Semi.

Jerome Guillen, szara eminencja Tesli

Jerome Guillen przeszedł do Tesli z Daimlera w 2010 roku. Ze względu na kompetencje był jednym z najbliższych współpracowników Elona Muska i otrzymywał najtrudniejsze zadania: pracował nad pierwszym Modelem S, odpowiadał za rozbudowę linii montażowych przy wejściu na rynek Modelu X, spadło na niego zadanie przeskalowania produkcji Tesli Model 3 w 2018 roku. Ogólnie: był bezpośrednio odpowiedzialny za całą działalność produkcyjną Tesli w części motoryzacyjnej, w tym także za koordynację prac przy budowach fabryk.

Od marca 2021 roku znacząco zawężono jego obowiązki, Guillen został szefem nowego działu Tesla Heavy Trucking, którego głównym zadaniem – jak można się domyślać – było wprowadzenie na rynek Semi, elektrycznego ciągnika siodłowego Tesli. Teraz odszedł z firmy, ostatnim dniem jego pracy był 3 czerwca 2021 roku.

Jerome Guillen (c) 60 minutes / YouTube

Tesla regularnie traci pracowników, jednak ostatnio gubi kierowników najwyższego szczebla. W kwietniu zrezygnował szef działu zajmującego się energią, RJ Johnson. Stało się to mniej więcej wtedy, gdy przedsiębiorstwo w końcu zaczęło aktywnie sprzedawać dachy solarne i magazyny energii, a cały biznes zaczął dobrze rokować. Teraz odszedł Guillen, tymczasem Semi ma trafić do ograniczonej liczby odbiorców jeszcze w tym roku.

Z niedawnej historii Tesli warto przypomnieć rok 2018, gdy firma miała gigantyczne problemy z produkcją Modelu 3 Wtedy z firmy uciekali inżynierowie nieco niższych szczebli, a gdy sytuacja się wyprostowała (I połowa roku 2019), z pracy dla kalifornijskiego producenta zrezygnował „Elon Musk 2”, czyli JB Straubel, główny architekt zespołów bateryjno-napędowych Tesli.

Tesla znajduje się obecnie w wyjątkowo ekspansywnym okresie. Planuje wejście na rynek indyjski, buduje fabrykę w Teksasie (Stany Zjednoczone), boryka się z problemami podczas wznoszenia innych zakładów w Niemczech, wspomina o możliwości uruchomienia kolejnych fabryk w Rosji i Wielkiej Brytanii.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: