Na ulice Inowrocławia lada moment wyjedzie osiem czysto elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric wyprodukowanych w polskiej fabryce Volvo Buses. Dzięki nim stolica Kujaw Zachodnich stanie się pierwszym miastem w Polsce posiadającym we flocie transportowej wyłącznie pojazdy zelektryfikowane i elektryczne.
Czysty, cichy, wygodny transport w Inowrocławiu
Flota autobusów w Inowrocławiu ma liczyć łącznie 24 pojazdy. Ostatni nabytek to osiem egzemplarzy Volvo 7900 Electric. Nie wiadomo, jakie pojemności baterii wybrano, ale producent oferuje ten model z akumulatorami 150, 200 lub 250 kWh, co przy 12-metrowym autobusie powinno oznaczać odpowiednio około 120, 160 lub 200 kilometrów zasięgu w dobrych warunkach.
Na ulicach Inowrocławia już wcześniej pojawiły się cztery ładowarki pantografowe OppCharge zainstalowane przez firmę EkoEnergetyka Polska. Pracują one z maksymalną mocą 300 kW, co powinno przekładać się na nie mniej niż 20-25 kilometrów zasięgu po dziesięciominutowej sesji ładowania na pętli. Oprócz tego pojazdy mogą być podłączane na noc do stacjonarnej ładowarki CCS w zajezdni – ta obsługuje moc 40 kW.
Zgodnie z Ustawą o elektromobilności miasta już dziś powinny pracować nad elektryfikacją transportu. W 2021 roku w transporcie miejskim co najmniej 5 procent powinny stanowić pojazdy zeroemisyjne.
> Miasta wolą autobusy-diesle, czyli myślenie strategiczne kontra myślenie polskie [Polska i Świat]
Zdjęcia: Autobusy elektryczne Volvo w kolorach Inowrocławia (c) Urząd Miasta Inowrocławia