W październiku 2020 roku General Motors zaprezentowało elektrycznego Hummera. Producent zdradził wtedy, że cała pierwsza pula samochodów została zamówiona w 10 minut – teraz dowiedzieliśmy się, że było to 10 tysięcy egzemplarzy najlepszej wersji Edition 1.
GMC Hummer EV nabiera kształtów. I dobrze
GMC Hummer Edition 1 to wariant unikalny. Ma trzy silniki, ponad 560 kilometrów zasięgu, 14,9 tys. Nm momentu obrotowego i powinien przyspieszać do 97 km/h w około 3 sekundy. Tak dobrego modelu później już nie będzie, choć Edition 1 ma być dostępny najwcześniej, jako protoplasta serii.
Wielu internautów narzekało, że nie udało im się zamówić samochodu, choć weszli na stronę GMC już w momencie lub tuż po zakończeniu filmu reklamowego (premiery). Tak naprawdę nie kojarzymy, by ktokolwiek pochwalił się rezerwacją pickupa i potwierdził ją na przykład zrzutem ekranu. Co gorsza: GM przyznało, że film reklamowy był renderingiem, a youtuberzy z kilku popularnych kanałów oglądali „pojazd wystawowy”, bo pierwszy model testowy dopiero powstaje.
Na szczęście dla General Motors sytuacja zaczyna się normować. Niedługo później producent zaprezentował jeżdżące auto (zdjęcie poniżej), a teraz przyznał, że auto wyprzedało się w 10 minut i wstępnych zamówień jest aż 10 tysięcy. Ponadto firma planuje kolejne elektryki oprócz Hummera EV. Będzie to pickup Sierra („wkrótce”) i Hummer SUV, który pojawi się „na początku przyszłego roku”.
Pierwsze egzemplarze bardziej cywilnych niż Edition 1 modeli mają być dostępne jesienią 2022 roku, czyli za niecałe dwa lata. Wszystkie auta mają być wyposażone w nowe baterie Ultium.
Zdjęcie otwierające: Hummer EV na wydmach (c) GM